دبیر انجمن شرکت‌ های هواپیمایی گفت: از آن منظر که فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوایی فقط در ایران اجرا می‌شود و موجب زیان شرکت‌ها است، از وزرای راه و بهداشت خواسته‌ایم با حذف این مصوبه موافقت کنند.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، ‌مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با فارس با اشاره به موضوع رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی در پروازها و فروش 60 درصد ظرفیت هواپیماها، اظهار داشت: مصوبه فروش فقط 60 درصد ظرفیت پروازها به دلیل کرونا، موضوعی است که بدون هیچ محاسبات علمی تعیین و لازم‌الاجرا شده است و این موضوع فقط ضرر و زیان شرکت‌ های هواپیمایی را بیشتر می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه‌ فروش فقط 60 درصد ظرفیت یک پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوایی فقط در کشور ما اجرا می‌شود، ادامه داد: در هیچ جای دنیا این موضوع اجرا نشده است، یک شرکت هواپیمایی وقتی که 40 درصد صندلی‌های خود را برای پرواز دراختیار ندارد، زیان عمده‌ای می‌بیند.

وی افزود: البته این مصوبه فقط در پروازهای داخلی اجرا می‌شود و شامل پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیست.‌

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: باز‌نگری در مصوبه فروش حداکثر 60 درصد ظرفیت پروازها را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری پیشنهاد داده‌ایم، اما معتقد هستند، کماکان این فاصله‌ گذاری اجتماعی باید در پروازها رعایت شود و ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم‌.

اسعدی سامانی اظهار کرد: حتی موعد مقرری هم برای پایان این موضوع به ما اعلام نشده است و ضرورت دارد، در این حوز‌ه بازنگری شود.

به گزارش فارس، با شیوع کرونا در ایران، سال گذشته بود که به پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوب شد فقط در پروازهای داخلی 60 درصد ظرفیت هواپیما در راستای رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی فروخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها