کد خبر: ۱۳۲۱۴۸۶
یکی از رویدادهای مهمی که پیش‌روی ملت ما‌ قرار دارد، انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است. آنچه که در این انتخابات مهم است ضرورت مشارکت حداکثری، بالا و هوشمندانه و تلاش در جهت عمق بخشیدن به فرهنگ انتخاباتی است. در موضوع انتخابات باید به این باور برسیم که شرکت در این پویش بزرگ، یک حق است و منظور از حق، حق تعیین سرنوشت است و باید از آن به بهترین شکل حداکثر استفاده را بکنیم. طبعا اگر به این نکته توجه کنیم جایگاه حضور حداکثری معنا و مفهوم پیدا می‌کند و از سویی دیگر انتخاب فردی کارآمد و توانمند که بتواند در موضوعات مهم کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد، می‌تواند باعث رشد و ارتقاي جایگاه کشور شود.

رئیس‌جمهوری کسی است که امور مردم را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی‌، سیاسی‌، اجتماعی، صنعت و تولید و همچنین بخش‌های مختلف اجرایی مدیریت می‌کند. هم نقش رئیس‌جمهوری نقش برجسته‌ای است و هم انتخاب مردم می‌تواند تثبیت‌کننده این نقش باشد. اصرار و انتظار ما از همه مردم فهیم، آگاه و هوشمند ایران اسلامی این است که در این انتخابات تمام تلاش خودشان را برای حضور پای صندوق‌های رای به‌کار برند. همچنین این انتخاب هم از روی بصیرت و آگاهی و دشمن‌شناسی باشد. مردم در این انتخابات باید معیارهای حق و باطل را بشناسند و با آگاهی برای انتخاب فرد شایسته تصمیم بگیرند. طبعا اگر انتخاب نامزد شایسته از روی آگاهی صورت بگیرد، می‌تواند برای آینده نظام و ملت ایران موثر باشد. همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند مردم به‌دنبال نام‌ها و نشان‌ها نیستند بلکه در پی انتخاب انسان‌های کارآمد و تاثیرگذار هستند. ما در گذشته از انتخاب‌هايی که از روی آگاهی و بصیرت نبود کم آسیب ندیدیم.

باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه ما در انتخاباتی که در گذشته داشتیم دو مشکل را به عینه دیدیم؛ لجاجت و بی‌توجهی یا جهالت دو چالشی بوده که در گذشته از آن آسیب دیدیم. گویی عده‌ای نسبت به سرنوشت خودشان لج می‌کنند و با این‌که می‌دانند نامزدی از شایستگی لازم برای تصدی امور برخوردار است اما به رقیب او رای می‌دهند. اگر تصمیم‌گیری‌ها به‌ویژه در حوزه انتخابات با توجه به این خصیصه صورت گیرد حتما منافع ملی ما آسیب خواهد دید.

نکته دیگر این‌که اگر از روی بصیرت و آگاهی پای صندوق‌های رای حاضر نشویم طبیعتا محصول انتخاب ما نمی‌تواند تاثیر مطلوبی را روی معادلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بگذارد. این موارد نشان می‌دهد که انتخابات 28 خرداد مثل همه انتخابات گذشته بااهمیت و سرنوشت‌ساز است. 
 

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها