شمارنده معکوس استوری اینستاگرام KHAMENEI.IR تا آغاز رای‌دهی

رهبر انقلاب جمعه ساعت ۷ صبح رای خود را به صندوق خواهند انداخت

در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رهبر انقلاب اسلامی به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.
کد خبر: ۱۳۲۱۴۲۵

با قهر کردن با صندوق‌ رای کارها درست نمی‌شود / همیشه انتخابات ما سالم بوده است (به روزرسانی می شود)

به گزارش جام جم آنلاین، در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رهبر انقلاب اسلامی به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن گفتند.

ایشان در ابتدای سخنان خود با اشاره به هفته کرامت فرمودند: دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) را به مشتاقان زیارت آن بزرگوار که متأسفانه مدت هاست از آن محروم مانده ایم، تبریک عرض می کنم. امیدواریم که خداوند به برکت دعای این بزرگوار رحمتش را به این ملت روز به روز افزون کند.

اگر جمهور حضور نداشته باشد، جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی کند

ایشان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم فرمودند: بحث امروز من درباره انتخابات است. کم‌تر از ۴۸ ساعت دیگر رویدادی سرنوشت‌ساز در کشور رقم می خورد که همان انتخابات است؛ مردم با حضور خودشان سرنوشت کشور را رقم می زنند. اگر جمهور حضور نداشته باشد، جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی کند؛ جمهوریت در نظام اسلامی، با مشارکت مردم محقق می شود. به کوری چشم دشمنان تا کنون همه انتخابات‌های ما برگزار شده و حتی ساعتی تاخیر نداشته است. البته به کوری چشم دشمنان همه انتخابات‌ها سر وقت خود برگزار شده است. البته تبلیغات سوء آن‌بوده همیشه بوده. قبل از انتخابات تا بعد از انتخابات همیشه وجود داشته. شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم پیدا کنیم که انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمن قرار گرفته باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اصل مشارکت مردم تاکید کردند: کار بزرگ مردم در روز جمعه اولاً اصل مشارکت، ثانیاً نوع مشارکت و انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال دل‌های ملت ایران را هدایت کند تا به بهترین وجه در این عرصه ظاهر بشویم. در یکی از سخنرانی‌های اخیر عرض کردیم که حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و سند متقن فکری است. صرفاً مسئله‌ای سیاسی نیست. البته فواید سیاسی حضور مردم زیاد است. لکن مهم‌تر از این‌ها اصل فلسفه حضور مردم در جمهوری اسلامی است. یعنی جمهوری یک بخش است و اسلامیت یک بخش. یعنی اگر جمهوری نباشد تحقق پیدا نکند.

هیچ ابزار قدرتی مثل مردم برای کشور قدرت‌زا نیست


فرمانده کل قوا فرمودند: حضور مردم در صحنه یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. هیچ ابزار قدرتی مثل مردم برای کشور قدرت‌زا نیست. به همین دلیل هم هست دقیقاً که همه مراکز قدرت شیطانی در دنیا، با انتخابات هم به‌طور ویژه مخالفت می‌کنند. در همه انتخابات‌های ما در طول این ده‌ها سال اینطور بوده که ابزار‌های رسانه‌ای و سیاسی‌شان را در اختیار تخریب ذهنی مردم و اگر بتوانند به نحوی دخالت در انتخابات بوده برای اینکه نگذارند شکوه و شوکت انتخابات خود را نشان دهد.

رهبر انقلاب اضافه کردند: الان چندماه است که رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و مزدور‌هایی که زیر پرچم آن‌ها هستند دارند خودشان را می‌کشند برای اینکه حضور مردم را کمرنگ کنند و انتخابات را به نحوی مورد اتهام قرار دهند. خب هدف آن‌ها این است که این انتخابات به صورت مطلوب جمهوری اسلامی انجام نشود. یعنی مردم از نظام فاصله بگیرند، چون عدم حضور مردم در انتخابات به‌معنای فاصله گرفتن از نظام است. البته مردم گوش نکردند، البته متن مردم را می‌گویم. با یه عده خاص کاری نداریم. مردم ان‌شاءالله حضور خواهند یافت و آبرو خواهند داد به نظام.

فرمانده کل قوا افزودند: حقیقت این است که برخی حقایق در عالم سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و حوادثی که رنگ و بوی سیاست دارند، باید نگاه به آن‌ها برتر از نزاع‌های سیاسی باشد. مثلاً تشییع شهید سلیمانی حادثه بزرگی بود و دیگر بحث سلیقه سیاسی نبود و همه شرکت کردند. انتخابات هم از این نوع است و همه باید فارغ از هر سلیقه‌ای حضور داشته باشند. چون نظام اجتماعی به این حضور نیاز دارد.

همه کسانی که دنبال عمل صالح هستند بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه ادامه دادند: چند نکته را درباره اهمیت حضور مردم عرض می‌کنم، لکن قبل از آن به آیه سوره مبارکه برائت اشاره می‌کنم؛ می‌فرماید هر عمل و اقدامی از شما که دشمن از آن ناخشنود باشد این در پیگشاه پروردگار عمل صالح است. می‌بینید با این انتخابات شما به‌شدت مخالف هستند دشمنان دین و ایران. پس حضور در انتخابات یک عمل صالح است. همه کسانی که دنبال عمل صالح هستند بدانند حضور در انتخابات یک عمل صالح است.

رهبر انقلاب تصریح کردند: امّا نکاتی که مدنظر من است؛ مهم‌ترین نکته این است که انتخابات به معنای حضور مردم در صحنه است. یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد. این در اقتدار کشور تأثیر بی‌نظیری دارد. هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت‌افزا نیست. بله ابزارهای نظام و اقتصادی و سیاسی را قدرت‌زا می‌دانیم امّا هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم نیست. کسانی هم که با سفسطه گویی‌های گوناگون که در فضای مجازی می‌کنند برای اینکه مردم را دلسرد کنند از حضور در انتخابات،‌ به دنبال تضعیف نظام هستند و دشمنان خارجی هم به دنبال تضعیف نظام هستند و می‌دانند اگر حضور مردم ضعیف شود و کشور ضعیف شود می‌توانند کشور را دچار ناامنی کنند و جولانگاه تروریست‌ها کنند. این در صورتی است که پشتوانه حضور مردم کمرنگ شود.

اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم از آن طرف افزایش فشار دشمن را داریم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در گوشه کنار حرف‌هایشان این معنا کاملاً دیده می‌شود. می‌خواهند حضور مردم نباشد تا کشور ضعیف شود تا بتوانند دخالت کنند و کشور را جولانگاه مزدوران خود کنند. نکته دیگر این است که اگر ما کاهش حضور مردم را داشته باشیم از آن طرف افزایش فشار دشمن را داریم. اگر مشارکت مردم را کم داشته باشیم،‌ از آن طرف افزایش فشار دشمن را خواهیم داشت. اگر بخواهیم فشارها و تحریم‌ها کاهش پیدا کند باید حضور مردم افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمن کشیده شود.

ایشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرمودند: رئیس‌جمهوری که روز جمعه انتخاب می‌شود اگر با رأی بالا انتخاب شود، پشتوانه قوی خواهد داشت و کار‌های بزرگ می‌تواند انجام دهد.کشور بحمدلله دارای توانایی‌های زیادی است. فرصت‌های فراوانی وجود دارد. استفاده از این فرصت‌ها نیازمند انسان‌های فعال، پرکار و قدرتمند است. این قدرتمندی را رئیس‌جمهور بیشتر از ناحیه پشتوانه مردمی بدست می‌آورد. اگر حضور مردم دارای نصاب مطلوبی باشد و رئیس‌جمهور با رأِ بالا انتخاب شود موجب می‌شود از ظرفیت‌ها درست استفاده کند.

خوشبختانه همیشه انتخابات ما سالم بوده است


فرمانده کل قوا فرمودند: نکته بعدی بحث سلامت انتخابات است. خوشبختانه همیشه انتخابات ما سالم بوده است. کسانی که اعراض می‌کنند ممکن است در گوشه‌ای ایرادی بوده است، اما در مجموع، انتخابات سالم بوده است. شاهد آن این است که رؤسای جمهوری سر کار آمده‌اند که سلایق متفاوتی داشته‌اند. این نشان می‌دهد انتخابات همیشه سالم بوده است نه طبق یک مذاق سیاسی خاص؛ بنابراین انتخابات‌ها سالم است و اینی که گفته می‌شود رقابتی، بحمدلله رقابتی هم هست.

ایشان با اشاره به مناظرات انتخابات ریاست جمهوری گفتند: مناظره‌ها را دیدیدم که البته درباره مناظرات بعداً نکاتی را خواهیم گفت. امّا نشان داده شد که رقابت وجود دارد. این هم از آن حقایق مسلّم انتخابات ماست. البته دشمنان از اول انقلاب که رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد زیر سؤال بردند آراء مردم را. خب از دشمن انتظاری نیست که اعتراف کنند که انتخابات‌های ما صحیح بوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها