رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: با وجود اینکه میزبانی را از ما گرفته بودند، اما توانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۱۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، شهاب‌الدین عزیزی خادم در مراسم استقبال از تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: با توکل بر خدا و توکل بر مقربین الهی با وجود اینکه میزبانی را از ما گرفته بودند و مشکل داشتیم توانستیم امتیازات لازم را کسب کرده و به مرحله بعد صعود کنیم.

عزیزی خادم ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی و اعتباری زیادی که داشتیم به لطف الهی نتیجه تاریخی گرفتیم. تک تک بچه‌ها و کادر فنی انسجام تاریخی و همدلی مثال‌زدنی داشتند و در آنجا با تک تک بچه‌ها ارتباط داشتند و آنها با یک فرایند تاریخی و روح جمعی فصل جدیدی را رقم زدند. امکان بردن بحرین در زمینش پیش از این نبود و عراق را هم 11-10 سال بود که نبرده بودیم. خدا را شاکریم که این خوشحالی را به مردم ایران هدیه دادیم.

وی ادامه داد: هم کادر فنی و هم تیم پشتیبان امیدوار بودیم که از این مقطع تاریخی عبور می‌کنیم. کار در مراحل بعد به مراتب سخت‌تر است. فدراسیون اهداف بزرگتری دارد و امیدوارم محقق کنیم. فدراسیون جدید نشان داد که در این سه ماهی که آمده متفاوت است و افکار عمومی باید قضاوت کند. من فکر می‌کنم این درس بزرگ تاریخی و عبرت تاریخی بود که ما آن نگاه جمعی و روح جمعی تعامل را در خودمان بیشتر متبلور کنیم. یاد بگیریم نگاه دگرخواهانه و همکاری را، باید این فضا را برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کنیم که با اقتدار مرحله بعد را هم پشت سر بگذارند. از لحاظ مالی و اقتصادی کارمان سخت است و باید بتوانیم به لطف الهی این کار را انجام دهیم. نگاه ما توسعه است و هدف بلندمدت داریم.

وی ادامه داد: این کار هزینه دارد و زمان‌بر است. فکر می‌کنم مردم به خوبی این تفاوت را می‌بینند. مسیر، مسیر روشنی است و همه کسانی که صدای من را می‌شنوند به تیم ملی ایران به فوتبال ملی و فدراسیون که متعلق به مردم ایران است کمک کنند. فدراسیونی که امروز توانسته مظهر انسجام ملی شود. امروز توانسته با بردهای تاریخی باعث سرور و شادمانی ملت ایران شود. امیدواریم این مسیر را تقویت کنیم و به تک تک بازیکنان ملی افتخار کنیم. ما همه ایران هستیم و به حضور در این کارزار و اینکه بتوانیم کاری انجام دهیم بسیار خرسند هستیم و این را سعادت بزرگی می‌دانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: چه رسیدن به جام جهانی و چه تقویت تیم‌های رده‌های دیگر راهبرد توسعه‌ای دارد که فدراسیون این کار را پیش گرفته است. این کار نیازمند همکاری جانانه است. همه ما به خصوص افرادی که صدای ما را می‌شنوند، خواهش ما این است که این فوتبال را تنها نگذارند.

وی با اشاره به رأی ویلموتس گفت: من در آینده در این مورد بیشتر صحبت خواهم کرد. این رأی ویلموتس مسائل و مشکلات زیادی را برای فدراسیون ایجاد کرده است. حتما در این باره به وضوح و روشنی با مردم گفت و گو خواهم کرد. ما امروز خوشحالیم از خوشحالی مردم، اما کار به نظر من در مراحل بعد سخت‌تر شده است. باید این را بپذیریم که کار تمام نشده است.

خادم در مورد اینکه آیا از کادر فنی حمایت می‌کنید، گفت: انشاءالله، زمان کافی وجود دارد و باید این کار در هیات رئیسه بررسی شود. قرارداد اسکوچیچ تمام شده و هیات رئیسه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما تیم ملی فوتسال را و تیم ملی بانوان را پیش رو داریم که خوشبختانه شکوفا شده است. امیدواریم همه به روشنی این مسیر کمک کنند و من به فضل الهی امید بی نهایت دارم که همه ما را در این مسیر یاری می‌کند. همه باید باعث خوشحالی ملتی شویم که روزهای سختی را سپری می‌کنند. امیدوارم چه در روزهای واپسین این دولت و چه در دولت بعدی که مستقر می‌شود، فوتبال را بیشتر ببینند و امکان مالی را فراهم کنند تا بتوانیم در این راستا برنامه ریزی کنیم. فوتبال قطعا دنبال این است که اعتبار خود را بازگرداند. ما گام به گام در راستای برگرداندن اعتبار فوتبال قدم برداشته‌ایم. مبحث دیگری که بسیار مهم است بحث تجاری‌سازی فوتبال است. جایی که تفاوت این فدراسیون با فدراسیون‌های دیگر خواهد بود. حتما بدانید که این فدراسیون تفاوت‌های زیادی با فدراسیون‌های قبلی خواهد داشت. شباهت‌های ما هم با فدراسیون‌های قبلی خیلی کم است. به وضوح می‌بینید که فوتبال ایران اعتبار خود را کسب می‌کند و فدراسیون همه امکانات خود را فراهم کرده و تیم ملی مدبرانه و شکوهمندانه قدم در این مسیر گذاشته است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه تیم ملی با اسکوچیچ 7 برد را کسب کرد، آیا او در تیم ملی می‌ماند یا خیر، گفت: زحمات او قابل تقدیر است و تا الان هم تمام قد کنار هم بودیم، قطعا هیات رئیسه این کار را بررسی می‌کند. اینکه قرارداد او تمام شده درست است، اما اینکه مبنای تصمیمات ما جمعی است. من هم به عنوان عضوی از این فدراسیون تابع تصمیم جمع هستم. ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد و آنچه صلاح فوتبال است رقم خواهد خورد. اسکوچیچ هم در این مدت زحمات زیادی کشیده است.

وی در مورد اینکه گزینه جدیدی دارید یا خیر، گفت: ما تازه رسیده‌ایم.

خادم در مورد لو رفتن لیست تیم ملی قبل از بازی با بحرین عنوان کرد: ما دنبال کارهای مهم و بزرگ هستیم. من وقت فکر کردن به این مسائل را نداشتم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها