مدیر عامل آب و فاضلاب استان از حفر ٧ حلقه چاه جدید خبر داد:

آخرین امید برای تامین آب مورد نیاز شهر کرمان

استاندار کرمان از مردم به واسطه مشکل کمبود و قطع آب عذرخواهی کرد:

حفر ۷ حلقه چاه برای مدیریت بحران کم‌آبی در کرمان

استاندار کرمان در بازدید از طرح اضطراری تامین آب شهر کرمان گفت: با تامین نیاز مالی، حفر چاه، اجرای خطوط برق مورد نیاز و تجهیز چاه‌های آب، کار با سرعت در حال انجام است و از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکل آب مردم استفاده می‌شود
کد خبر: ۱۳۲۱۳۸۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛استاندار کرمان صبح امروز 26 خرداد ماه با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از طرح اضطراری تامین آب شهر کرمان بازدید کرد.
 
 علی زینی وند،پس از این بازدید در جمع خبرنگاران از مردم به واسطه مشکل کمبود و قطع آب و برق عذرخواهی کرد و گفت: این شرایط ناخواسته بوده و به دلیل گرمای بیش از حد هوا تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه منابع آب کرمان سال‌ها ثابت بوده و در پیک مصرف بیش از 1000 لیتر بر ثانیه با کمبود آب در شهر کرمان مواجه هستیم افزود: مشکل کمبود آب در خیلی از شهرهای استان وجود دارد، اما شهر کرمان در وضعیت بحرانی قرار دارد دارد که از 6 و 7 سال قبل این وضعیت باقی مانده و مسئولان وقت هم دنبال راه‌هایی برای تامین آب بوده‌اند، اما برای رسیدن به آب در کوتاه مدت نبوده‌اند.

استاندار کرمان گفت:یا باید آب را نوبت‌بندی کنند که براساس نظرات کارشناسی فنی این کار تایید شده نیست، لذا باید آب موجود را با کاهش فشار در نقاط مختلف مدیریت کرد.

 زینی‌وند، با بیان اینکه  از هر راهی برای  کاهش آلام و مشکلات مردم اقدام  می‌کندافزود:از زمستان گذشته جلسه ستاد بحران در این رابطه برگزار شده است و مدیریت کار را دنبال می کنیم.

مقام عالی دولت در استان کرمان اضافه کرد: در طرح اضطراری برای گذر از تابستان امسال، 7 حلقه چاه حفر شده که 200 لیتر بر ثانیه معادل یک پنجم کمبود آب شهر کرمان را پوشش می‌دهد.

استاندار کرمان از رفع مشکل بودجه‌ای، مسائل پیمانکاری و صدور خارج از نوبت مجوز حفاری دستگاه‌های مربوطه به منظور سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه نام بردو گفت: قول پیمانکاران و دستگاه‌ها این است که در طول تیر ماه 200 لیتر بر ثانیه وارد شبکه توزیع آب شهر کرمان شود.

زینی‌وند خاطرنشان کرد:همچنین چاه‌های آب بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی و شهرداری توسط معاونت عمرانی استانداری در حال شناسایی هستند تا مواردی که به لحاظ بهداشتی مورد تایید هستند به زودی وارد شبکه آب شوند.

وی همچنین از بسیج همه امکانات برای آبرسانی سیار به عنوان راه اضطراری دیگر خبر داد و گفت: چهار دستگاه تانکر جدید خریداری و به شبکه اضافه خواهد شد همچنین ظرفیت بخش خصوصی، ارتش، سپاه، انتظامی، شهرداری‌ها و ستاد بحران بسیج شده‌اند تا شبانه‌روز به صورت سیار پوشش آبرسانی صورت گیرد.

استاندار کرمان ادامه داد: پایدارترین آب برای کرمان و شهرهای شمالی استان، انتقال آب خلیج فارس است و تمرکز مهمی روی آن گذاشته‌ایم. جلسات متعدد با وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس، شرکت آب و فاضلاب گذاشته شده و به مرحله خوبی نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه با وجود بی‌پولی دولت، توانسته‌ایم ابلاغیه 270 میلیارد تومان را که 100 میلیارد تومان آن مشخصا برای خط لوله خلیج فارس است اخذ کنیم اظهار داشت: بودجه این خط انتقال هزار میلیارد تومان است که تقریبا در آستانه تامین کامل آن از امکانات استان و دولتی هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: برای آب روستایی نیز بیش از 200 میلیارد تومان ابلاغیه را پیش‌بینی می‌کنیم که باید برای تثبیت آنها پیگیری کنیم و تاکید کرده‌ایم که تا قبل از جابجایی دولت بتوانیم اعتبارات را تثبیت کنیم.

 زینی‌وند بیان داشت: در حوزه آب در این دولت برای همه استان های کشور تدبیر شده است؛در شرق استان تامین آب از سد نساء در مرحله پایانی قرار دارد و در جیرفت به زودی کلنگ‌زنی زیر سد جیرفت آغاز خواهد شد و امیدواریم کرمان هم طی دو سال آینده از بحران کنونی که ما را شرمنده مردم کرده است، خارج شود.

وی گفت:به معاونت عمرانی استانداری و شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرده‌ایم که مدیریت آب به صورت یکسان در کل سطح شهر و مناطق دیده شود و تبعیضی در این مسئله وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهر کرمان داریم و همه باید این سختی را تحمل کنیم و فقط مختص مردم حاشیه شهر و مناطق خاص نباشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما در کنار مردم هستیم و خیالشان راحت باشد، شبانه‌روز مدیران پای کار هستند و حتی اگر جایی باید با 20 لیتری مشکل آب را حل کنیم، دستگاه‌ها کوتاهی نخواهد کرد و وظیفه‌شان است.

علی زینی‌وند ابراز داشت: امیداریم بتوانیم این موضوع را در کوتاه مدت و در ادامه با طرح‌های بلند مدت آب شهرهای شمالی و سایر شهرهای جنوبی را تامین و بر تنش و بحرانی آبی غلبه کنیم.

استاندار کرمان همچنین بر لزوم مدیریت مصرف منابع آبی و صرفه جویی تاکید کرد و گفت: اگر تمام خط انتقال آب خلیج فارس را هم برای شهر کرمان بیاوریم اما مدیریت صحیح و صرفه جویی وجود نداشته باشد، باز هم کمبود آب خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه راه اصلی، مدیریت منابع آب، صرفه‌جویی و ترمیم شبکه است ادامه داد: از مردم درخواست داریم که با نهایت دقت و همراهی در مصرف آب و برق مدیریت بهینه را هم برای کاهش هزینه‌های خودشان و هم عبور از این شرایط داشته باشند تا در سال‌های آینده به منابع پایدارتر در آب و برق دست پیدا کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها