سازمان ملل زنگ خطر را به صدا درآورد

لزوم تامین نیازهای اساسی ۱.۵ میلیون لبنانی

یک مسئول سازمان ملل متحد تخمین زد، لبنان برای رفع نیازهای اساسی ۱.۵ میلیون شهروند این کشور در هشت ماه آینده، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نجاة رشدی، معاون هماهنگ‌ کننده ویژه سازمان ملل و هماهنگ‌ کننده امور انسانی سازمان ملل در لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در شهر ژنو اظهار کرد: روشن است که تشکیل نشدن کابینه در لبنان تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد مردم گذاشته و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیز به لبنان برود، مگر اینکه دستکم به سیستم بانکی و نهادهای این کشور اعتماد پیدا کند.

رشدی در ادامه گفت: رهبران لبنان مسؤولیت فوری در قبال مردم خود دارند اما مردم نیز انتظار حمایت دارند، این کشور به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار برای رفع نیازهای اساسی هشت ماه آینده مردم خود نیاز دارد.

مردم لبنان بیش از یک سال و نیم است که با بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند، این بحران به کاهش بی‌سابقه ارزش پول این کشور در برابر دلار و کمبود سوخت و دارو و افزایش بی‌سابقه قیمت مواد غذایی منجر شده است.

نرخ تورم در لبنان در سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود ۸۴.۳ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود که این نرخ در سال جاری میلادی به ۱۰۰ درصد برسد، نرخ بیکاری نیز در این کشور ۳۶.۹ درصد است که آن هم پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ به ۴۱.۴ درصد افزایش یابد.

طبق گزارش کمیته اجتماعی و اقتصادی غرب آسیای سازمان ملل، نرخ فقر در سال ۲۰۲۰ در لبنان به ۵۵ درصد افزایش یافته و میانگین کسانی که از فقر شدید در این کشور رنج می‌برند، سه برابر شده و از هشت درصد به ۲۳ درصد رسید.

بانک جهانی اول ژوئن جاری بحران در لبنان را سخت‌ترین بحران جهان توصیف کرده و آن را در زمره سه بحران سخت تاریخ از اواسط قرن ۱۹ قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها