فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با تاکید بر اینکه مقتدرانه از آسمان کشور دفاع می‌کنیم، گفت: همه سامانه‌های پدافند هوایی تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ قادر رحیم‌ زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در جریان بازدید از یکی از مراکز فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، اظهار کرد: سامانه‌ های پدافند هوایی در سطح کشور برابر طرح‌های مصوب گسترش یافته و همه این سامانه‌ها تحت کنترل عملیاتی شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مراکز فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی به تجهیزات بسیار پیشرفته با تکنولوژی بسیار بالا تجهیز شده‌اند، گفت: در کنار این‌ها ما با نظم، انضباط و هماهنگی خاصی که در کل شبکه یکپارچه پدافند هوایی حاکم شده و از طرفی آموزش‌های تئوری و عملی مستمر و انتقال تجربه‌ای که به طور مستمر در شبکه یکپارچه پدافند هوایی انجام می‌شود، به لطف خداوند متعال توانسته‌ایم احتمال خطای انسانی را در شبکه یکپارچه پدافند هوایی به حداقل ممکن برسانیم و دو ماموریت اصلی خودمان را با اقتدار کامل انجام دهیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور اظهار کرد: ماموریت اول ما، رصد دائم و ۲۴ ساعته آسمان کشور با دقت و هوشمندی بالا است و با اقتدار کامل مشغول دفاع از آسمان ایران اسلامی هستیم. براساس استاندارد‌های بین‌المللی و همکاری خوب، نزدیک و هماهنگی که با بخش هوانوردی کشور داریم، در کنار انجام ماموریت اول، توانسته‌ایم یک آسمان امن، مطمئن و آرام‌بخشی را برای هواپیما‌های مُجازی که از آسمان کشور ما قصد عبور دارند فراهم کنیم؛ بنابراین اقتدار پدافندی و فراهم کردن آسمانی امن، امروز از ماموریت‌های حساسی است که ما روی آن تاکید داریم و به نحو مطلوبی در حال انجام آن هستیم.

وی گفت: ما در هر دو بُعد سامانه‌های پدافند هوایی اعم از سامانه‌های کشف، درگیری، جمع‌آوری اطلاعات و سامانه‌های جنگ الکترونیک عملکرد مطلوبی داشته‌ایم و متناسب با تهدیدات پیش رفته‌ایم. یکی از کار‌های بسیار مهمی که ما انجام می‌دهیم رصد و پایش همه فعالیت‌هایی است که در سطح منطقه انجام می‌گیرد؛ بنابراین آماده‌سازی همه تجهیزات پدافند هوایی متناسب با تهدیداتی که وجود دارد، در دستور کار و جزو اولویت‌های ما است.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده افزود: هم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و هم در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیرو‌های تحت کنترل عملیاتی، با استفاده از نخبگان، جوانان، اندیشمندان و دانشمندانی که در سطح نیرو‌های مسلح و مراکز علمی و دانشگاهی هستند به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم و امروز توانسته‌ایم دقیق‌ترین سامانه‌های راداری و موشکی را تولید کنیم و به معنی واقعی کلمه به شعار «ما می‌توانیم» عمل کنیم، آن هم در فضایی که فضای تحریم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات نیرو‌های مسلح این است که در این فضای تحریم‌ها به بالاترین درجه پیشرفت رسیده و نشان دادیم که اگر بخواهیم، می‌توانیم.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) کشور اظهار داشت: در کنار مسائل سامانه‌های فرماندهی و کنترل، خود این مراکز که امروز هم برای بازدید از یکی از این مراکز به اینجا آمدیم، دارای سامانه‌هایی هستند که همه سامانه‌های پدافند هوایی تحت کنترل آن قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های این مرکز و سامانه‌های پدافند هوایی این است که همه شبکه‌پذیر و شبکه محور هستند. یعنی وقتی امروز از آسمان امن و اقتدار پدافند هوایی سخن می‌گوییم، بزرگترین علت آن این است که کلیه سامانه‌های ما شبکه‌پذیر و شبکه‌محور هستند و تمام فرامین از طریق شبکه با لایه‌های ارتباطی بسیار مطمئن صادر می‌شود و گزارش وضعیت سامانه‌ها را هم از طریق شبکه در این مراکز داریم.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مرتبط با همین شبکه فرماندهی و کنترل بومی که امروز در وزارت دفاع و پشتیبانی‌های نیرو‌های مسلح با مشارکتی که از طریق متخصصان و کارشناسان نیرو‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه و همچنین قرارگاه مشترک پدافند هوایی صورت گرفته، کار‌های بسیار ارزشمندی انجام شده است. امروز که ما اینجا حضور پیدا کرده‌ایم برای ارتقای بخشی از این سامانه‌ها بود که به لطف خدا آن‌ها را مشاهده کردیم و این سامانه‌ها آزمایش خود را هم پس دادند و دقت مورد نظر و مطلوب ما را هم توانستند تامین کنند.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده با بیان اینکه هر سامانه‌ای که در مدار عملیاتی قرار می‌گیرد قطعا آموزش‌های مرتبط با آن سامانه هم باید ارائه شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس دوره‌های مختلفی برای نیرو‌ها پیش‌بینی و درحال برگزاری است که در آن متخصصان ما متناسب با قابلیت‌هایی که امروز به این سامانه‌ها اضافه شده آموزش می‌بینند تا بتوانیم توام با پیشرفت تکنولوژی و فراهم کردن سامانه‌های مختلف برای شبکه یکپارچه پدافند هوایی، آموزش‌ها را هم مرتبط با آن‌ها ارتقا دهیم که ان‌شاءالله هماهنگ باهم بتوانیم با آمادگی کامل از کشور دفاع کنیم.

وی گفت: با تمام تلاش‌هایی که در عرصه دفاعی مخصوصا در عرصه پدافند هوایی انجام شده، هم در بُعد سامانه‌های پدافند و هم در بُعد شبکه یکپارچه پدافند و مسئولیت‌هایی که من در بحث عملیاتی پدافند هوایی نیرو‌های مسلح کشور برعهده دارم بحمدالله امروز آمادگی در بالاترین سطح خود قرار دارد و ما به طور دقیق آسمان کشور را رصد کرده و فعالیت‌های دشمن را زیر نظر داریم.

امیر سرتیپ رحیم‌زاده با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از مولفه‌های قدرت ملی، حضور مردم است و مصداق عینی و عملی آن در این برهه از زمان با همه توطئه‌هایی که در حال انجام است حضور مردم در صحنه انتخابات است.

وی ادامه داد: هر رای ما موجب ارتقای ضریب امنیتی و دفاعی کشور خواهد بود و مُشتی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویانی است که می‌خواهند ملت را از نظام و پشتیبانی‌های نیرو‌های مسلح جدا کنند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم عامل اصلی موفقیت‌های ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس پشتیبانی‌های مردمی بوده که نه تنها یک کشور بلکه اکثر کشور‌هایی که در یک صف ایستاده بودند و در مقابل نظام ما ۸ سال تلاش کردند، ولی یک وجب از خاک‌مان به دست دشمن نیفتاد، امروز هم این پشتوانه مردمی و پشتیبانی‌هایی که ما انتظار داریم مشارکت همه مردم در انتخابات است.

وی یادآورشد: این اتفاق می‌تواند حالت بازدارنده داشته و ان‌شاءالله هم قوت قلبی برای نیرو‌های مسلح بوده و هم موجب یاس و ناامیدی دشمنان شود که بدانند ملت و نیرو‌های مسلح همه باهم برای دفاع از نظام و کشور خودشان حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها