با کاهش احتمال عرضه فوری نفت ایران، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۵۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امروز سه شنبه قیمت نفت و نفت برنت افزایش داشت، در حالی که با آغاز مذاکرات در مورد پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته‌ای با تهران، احتمال عرضه اضافی نفت ایران به بازار کم رنگ شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت با ۴۳ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۷۳.۲۹ دلار در هر بشکه رسید و روز دوشنبه ۰.۲ درصد افزایش داشت. نفت ایالات متحده پس از افت قبلی ۴۱ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۲۹ دلار در هر بشکه رسید.

مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران، همراه با طرف‌های دیگر توافق ۲۰۱۵ برنامه هسته‌ای تهران، از روز شنبه در وین از سر گرفته شد و توسط اتحادیه اروپا عمیق توصیف شد. بازگشت آمریکا به این توافق زمینه را برای لغو تحریم‌های ایران فراهم می‌کند که به این عضو اوپک اجازه می‌دهد تا صادرات نفت خام خود را از سر بگیرد.

ING Economics در یادداشتی گفت: پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در اواخر این هفته بعید به نظر می‌رسد. اوپک پلاس برای حمایت از قیمت‌ها در همه گیری از تولید جلوگیری کرده اند. عرضه اضافی اوپک پلاس در نیمه دوم سال جاری مورد نیاز خواهد بود، انتظار می‌رود بهبود تقاضا ادامه داشته باشد. برای تأمین تقاضای بیشتر، دستگاه‌های حفاری ایالات متحده هم در حال افزایش تولید هستند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در چشم انداز ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده از هفت سازند عمده شیل در ماه جولای تا حدود ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و به حدود ۷.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بالاترین میزان از ماه نوامبر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها