نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی:

خبر توقف مذاکرات وین نادرست است / سند دیگری ارائه شده است

سران کشورهای عضو ناتو با صدور بیانیه‌ای، از احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام حمایت کردند.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، سران ۳۰ کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک از مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ ای ایران حمایت کردند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای ناتو منتشر شده، آمده است: ما از مذاکرات مهم میان شرکت کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به صورت جداگانه با ایالات متحده برای زمینه سازی بازگشت آمریکا و ایران به تعهدات برجامی حمایت می‌کنیم.

سران ناتو در بخشی از بیانیه مشترک خود در این خصوص مدعی شدند: ما متعهد می‌شویم که ایران هیچگاه به سلاح هسته‌ ای دست پیدا نکند.

در ادامه ادعاهای ناتو در این بیانیه، همچنین از گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام میان ایران و ۱+۴ حمایت شده و سران ناتو در جریان آن نسبت به بازگشت دوجانبه تهران و واشنگتن به تعهدات برجامی خود ابراز امیدواری کردند.

در متن این بیانیه آمده است: ما از هدف بازگرداندن منافع ناشی از برجام و حصول اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ ای ایران حمایت می‌کنیم. این موضوع بسیار حیاتی است که ایران فضا را برای این گفتگوها از طریق جلوگیری از ایجاد تنش باز نگه دارد. ما قویاً از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظارت‌ های سفت و سخت خود و اقدامات راستی آزمایی آژانس در جهت کمک به حصول اطمینان از تعهدات ایران به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و تعهدات پادمانی در کنار سایر تعهدات (تهران) حمایت می‌کنیم.

ناتو در ادامه بیانیه خود آورده است: یک برجام ترمیم شده و به طور کامل اجرا شده همچنین می‌تواند زمینه را برای رفع بیشتر نگرانی‌های منطقه‌ای و امنیتی از جمله در حمایت از رژیم منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای فراهم سازد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها