وزیر بهداشت از آغاز صادرات واکسن ایرانی کرونا از زمستان ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این واکسن هفته آینده در چرخه واکسیناسیون عمومی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، سعید نمکی، بعد از ظهر دوشنبه در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر به جزئیات روند تولید واکسن‌ های ایرانی پرداخت و گفت: مرحله سوم کارآزمایی واکسن برکت بر روی ۱۴ هزار نفر و واکسن پاستور نیز بر روی ۲۵ هزار نفر انجام شد و در نهایت مدارک این مرحله به وزارت بهداشت ارسال گردید.

وی افزود: اکثر کشورهای دنیا در مرحله سوم در صورتی که فاز یک و دو به خوبی پیش برود و بی عارضه بودن واکسن تایید شود آن واکسن به مرحله واکسیناسیون عمومی رسیده و مجوز اضطراری آن صادر می‌شود.

نمکی با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه سازمان غذا و دارو دو واکسن برکت و پاستور واجد شریط تشخیص داده شد، گفت: مدارک واکسن برکت کامل بود و مجوز مصرف اضطراری برای آن صادر شد و واکسن پاستور نیز بعد از تکمیل دو مدرک، اوایل هفته آینده مجوز آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز محموله واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت می‌شود، تاکید کرد: این واکسن هفته آینده در چرخه واکسیناسیون عمومی قرار می‌گیرد.

به گفته وزیر بهداشت، واکسن فخرا و رازی وارد فاز دو شده‌اند و واکسن بقیه الله نیز وارد فاز بالینی شده است. در یکی دو ماه آینده یکی از موفق ترین کشورهای جهان در تولید واکسن کرونا خواهیم بود و در زمستان نیز آماده صادرات خواهیم شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها