مقاومت اسلامی نجباء در سالروز تاسیس بسیج مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای، هرگونه اراده برای حذف، به حاشیه راندن یا استحاله این نهاد مردمی را توهمی محال خواند.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، در سالروز صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت عالی عراق و تشکیل سازمان بسیج مردمی، جنبش مقاومت اسلامی نجباء طی بیانیه‌ای با تجلیل از این حادثه بزرگ تاریخ معاصر، خاطرنشان ساخت: پس از حدود صد سال، بار دیگر فرزندان «ثورة العشرین» (انقلاب ۱۹۲۰) از مرکز و جنوب عراق برخاسته و پیر و جوان به ندای مرجعیت برای دفاع از مقدسات و جهاد علیه کفر و طغیان لبیک گفتند و صحنه‌هایی بی‌سابقه آفریدند.

در این بیانیه، فتوای جهاد و تأسیس الحشد الشعبی «اسطوره لرزاننده قلعه‌های مستکبران» خوانده شده که سزاوار است در زمره اعیاد میهنی عراق به‌شمار رود.

مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن یادآوری کشتارهای روزانه، گورهای جمعی و فراگیر شدن ناامنی در ایام بی‌پناهی ملت عراق، تأکید کرد: تولد بسیج مردمی و پیروزی‌های آن، معادله قدرت را دگرگون ساخت.

در ادامه بیانیه، تصریح شده است: ما در مقاومت اسلامی نجباء وجود الحشد الشعبی را همچون آب و هوا، ضرورتی برای بقای اکثریت ملت می‌دانیم؛ زیرا هیچ عاقلی نمی‌خواهد به گذشته تاریکی بازگردد که در آن، خونش برای جلب رضایت طمعکاران و منفعت‌طلبان مباح شود.

جنبش نجباء هرگونه اراده برای مقابله با الحشد الشعبی یا به حاشیه راندن و استحاله این نهاد مردمی را «توهمی محال» توصیف کرد و افزود: الحشد الشعبی هیچ‌گاه طایفه‌گرا نبوده است؛ کما اینکه خون جوانان شیعه مرکز و جنوب عراق در دفاع از برادران هم‌میهن خود از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و کُردها ریخته شد. آن‌ها زنان عراق را از اسارت آزاد کرده و عزت‌شان را بازگرداندند، انتقامشان را گرفتند و بینی داعش، آمریکا، صهیونیسم و نیروهای استکباری را به خاک ذلت مالیدند.

مقاومت اسلامی نجباء در پایان بیانیه خود به ارواح طیبه شهدای حشد و نیروهای امنیتی به‌ویژه فرماندهان بزرگ پیروزی، شهیدان سلیمانی و المهندس، همچنین رزمندگان بسیج مردمی و حامیان این نهاد مقدس درود فرستاد و به دشمنان، اشغالگران، مزدوران و بقایای حزب بعث وعده نابودی داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها