هجوم خودرو به داخل جمعیتی که در اعتراض به خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس گرد آمده بودند، به کشته شدن یک زن و زخمی شدن دو نفر دیگر منجر شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، هجوم خودرو یک فرد نژادپرست به داخل جمعیت معترضانی که در انتقاد از خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا در شهر «مینیاپولیس» تجمع کرده بودند؛ به فوت یکی از معترضان منجر شد.

در جریان تظاهرات مردم شهر «مینیاپولیس» علیه خشونت پلیس آمریکا که به قیمت جان یک سیاهپوست دیگر به نام «وینستون اسمیت» تمام شد؛ یک زن پس از آنکه یک خودرو به سمت تظاهرات کنندگان حمله برد جان خود را از دست داد.

به گفته پلیس شهر مینیاپولیس، هنگامی که آنها مشغول رصد تظاهرات در ناحیه خیابان «وست لیک» و خیابان «گیرارد» بودند متوجه حرکت یک خودرو به سمت شرقی خیابان لیک شده که مستقیما به سمت تظاهرات کنندگان رفته و آنها را زیر گرفته است. این حادثه حدود ساعت 11:30 یکشنبه شب (به وقت محلی) رخ داده است.

طی این حادثه، یک زن جوان در وضعیتی کاملا بحرانی به بیمارستان منتقل شد که بعدا به علت شدت جراحات فوت کرد. همچنین دو نفر دیگر در پی این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش مهر، تظاهرات در مینیاپولیس در اعتراض به کشته شدن «وینستون بوگی اسمیت» از دیگر قربانیان خشونتت پلیس نژاد پرست آمریکا برگزار می شود. وی که ۳۲ سال داشت مردی سیاه پوست و پدر سه کودک بود که اواسط خرداد ماه کشته شد.

ادعا می شود که او به روی پلیس آتش گشوده و همین مسئله به درگیری متقابل و در نهایت مرگ وی منجر شده است. این درحالی است که دوستان و آشنایان وینستون، وی را مردی آرام معرفی می کنند.

شهر «مینیاپولیس» بیش از یک سال پیش نیز صحنه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست آمریکا بود.

قتل جورج فلوید سرآغاز جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» در آمریکا بود حال آنکه جو بایدن دموکرات از آن در تبیلغات انتخاباتی خود نهایت استفاده را کرد. اما پنج ماه بعد از حضور او در کاخ سفید همچنان شاهد وقوع اتفاقات مشابه در گوشه و کنار آمریکا هستیم.

نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا در سال های اخیر به اوج خود رسیده است و تبعیض علیه رنگین پوستان در آمریکا منجر به حوادثی خونین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها