مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۲۵ خرداد تا اوایل وقت جمعه ۲۸ خرداد وزش بادشدید در شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب ایلام پیش بینی می‌شود، در این راستا خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق محتمل است.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۰۷
به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده کماکان آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است.

وی ادامه داد: امروز و فردا در ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار پراکنده و در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات شرق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت امروز تا جمعه ۲۸ خرداد در برخی نقاط شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد

ضیائیان گفت: امروز تا جمعه در مناطقی از استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام وزش باد شدید داریم که در برخی نقاط وقوع گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا محتمل است.

وی اظهار کرد: از روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد تا اوایل وقت جمعه ۲۸ خرداد وزش باد شدید در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، خوزستان و نیمه جنوبی ایلام پیش بینی می‌شود، در این راستا خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده ای، سقوط بنر‌های تبلیغاتی، خسارت به محصولات کشاورزی و غبار آلود شدن هوا محتمل است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: توصیه می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و احتیاط در تردد در جاده‌های برون شهری، در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار داشت: تنگه هرمز دریای عمان و خلیج فارس تا پایان هفته مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۴ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها