فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران نسبت به چند هفته قبل حدود ۱۷.۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۰۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه مراسم آغاز طرح رزمایش کمک های مومنانه در دهه کرامت ویژه اقشار آسیب پذیر در دوران کرونا در جمع خبرنگاران افزود: این کاهش در سایر شاخص های از جمله تعداد بیماران در مراکز درمانی و مراجعان به بیمارستان ها هم مشاهده می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ترخیص شدگان بیماران کرونایی در مجموع بیمارستان های تخصیص یافته به کرونای استان تهران نسبت به ورودی جدید شتاب بیشتری گرفته و تراز مثبت شده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران همچنین اظهار  داشت: در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی در تهران بین پنج هزار تا هفت هزار نفر در نوسان است.

تهران کماکان وضعیت شکننده و ناپایدار دارد

زالی افزود: به دلیل پیچیدگی رخدادهای اجتماعی در تهران و همچنین عواملی مانند رفت و آمدها، حمل و نقل عمومی و ازدحام و تغییر در الگوی حضور مردم در سطح شهر و با توجه به گرمای هوا، کماکان تهران وضعیتی شکننده و ناپایدار در روند بیماری کرونا دارد.

وی یادآور شد: با توجه به این که برخی استان ها به خصوص استان هایی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای وضعیت قرمز هستند، این نگرانی برای کلان شهرهایی مانند تهران وجود دارد که با گونه های جدید بیماری مواجه شوند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان تهران اشاره کرد و گفت: آمار بیماری کرونا در  هفته های اخیر در استان تهران روبه کاهش است. در حال حاضر مجموع بیماران بستری در این استان نسبت به هفته های قبل کاهش را نشان می دهد.

زالی با یادآوری این که حدود پنج هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان های تهران بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۵ ییمار جدید به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۱۰۱ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها