مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد

تولید ۷۰ درصد کلزای استان البرز در نظرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد: برداشت محصول دانه روغنی کلزا در استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۹۹
به گزارش جام جم آنلاین البرز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: در سال زراعی جاری حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
 
بدر زاده گفت : در این بین شهرستان نظرآباد با ۳۱۴ هکتار مساحت زیر کشت در رتبه اول استان قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸۰۰ تن کلزا از مزارع نظراباد برداشت‌ شود.
 
وی افزود: امسال با اقدامات حمایتی دولت در اجرای برنامه تامین نهاده ،هماهنگی تامین حق آبه و خرید تضمینی با قیمت مناسب محصولات کلزا ، به ازای هر کیلوگرم محصول با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۱۱۰ هزار ریال پرداخت خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان نظرآباد و نبز وجود شرایط مساعد و مناسب برای کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا است و توجیه اقتصادی مناسب این محصول نسبت به سایر محصولات به ویژه قرارگرفتن آن در برنامه الگوی کشت موجب رغبت کشاورزان برای زیر کشت بردن این محصول شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد گفت: دانه‌های روغنی در بحث تامین روغن خوراکی، کنجاله دام و طیور و پایداری تولید غلات به عنوان یک محصول تناوبی بسیار نقش آفرین است و کلزا در تناوب با گندم و جو کشت شده و سبب پایداری کشت و افزایش عملکرد این محصولات می‌شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها