مدیر کل صمت چهار محال و بختیاری در گفتگو با جام جم عنوان کرد:

مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی راکداستان ؛ نبودسرمایه و بی انگیزه بودن سرمایه دار

مدیر کل صمت استان با انتقاد از وضعیت موجود صنایع در استان مهمترین مشکلات صنعت در استان را نداشتن سرمایه و فقدان سرمایه گزاران خارجی در صنعت استان برشمرد و همین علل را عامل رتبه اول بیکاری در استان برشمرد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۹۶

به گزارش جام جم آنلاین-چهار محال بختیاری ،سجادرستمی کندری مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان، متولد 1356 دانش آموخته دانشگاه تربیت مدرس مقطع دکتری در رشته مهندسی مکانیک بیو سیستم  قریب یک سال و 9  ماه سکاندار مدیریت صمت استان چهار محال و بختیاری است که در ابتدای گفتگو با گلایه از سوء مدیریت مدیر سابق و نارضایتی ارباب رجوع از سیستم اداری صمت استان گفت: ما در ابتداء کار تلاش کردیم سازمان را منسجم و یکپارچه نموده و بخش خصوصی را وارد فعالیت ها نموده و تصدی گری دولت را کم و کوتاه کنیم.

احیاء خانه صنعت و معدن و شرائط حضور صنعتگران در عرصه تولید و رونق

مدیرصمت استان در ادامه افزود: به همین دلیل اولین چیزی که توجه ما را جلب کرد متوجه شدیم خانه صنعت و معدن فقط در حد یک اسم و نام باقی مانده اتفاقا در همین طبقه اول ساختمان صمت استان بود و در یک اتاق مستقر شده بودند و عملا خانه صنعت و معدن استان تعطیل بود، در ابتداء 7 انجمن تخصصی این خانه را تشکیل دادیم که ظرفیت برای تشکیل تعداد بیشتر انجمن های تخصصی وجود دارد.

رستمی خاطر نشان ساخت: تلاش شد سیستم خانه صنعت و معدن متحول شود آن هم  با یک سیستم کاملا متفاوت،  در صورتی که قبلا چنین تشکلی وجود نداشته،که میتواند کمک خوبی به سازمان صمت   باشد ودر گام اول یکی از فعالیت های مهم سازمان را به خانه صنعت و معدن محول نموده یعنی صدور جواز تاسیس که نقطه شروع فعالیت صنعتی محسوب می شود  و این سر آغاز خوبی بود برای تشکل ها و واحد های صنعتی و کمک شایانی به صنعتگران و سازمان صمت شد.

ارزیابی و جابجائی مدیران و ایجاد رشد و پویائی در سازمان صمت استان

رستمی در ادامه افزود: در گام بعد قسمت های مختلف را ارزیابی نموده و مدیران نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و همچنین نیروی انسانی  بسیار مهم و حائز اهمیت است و بر اساس برخی ارزیابی های صورت گرفته مشاهده شد در پرداخت وام های تبصره 18 در رتبه 30 قرار داشتیم  یکی دو تا مانده به ته جدول و در میان سازمان صمت های سراسر کشور در زمان حضور وزیر صمت در همین ارتباط مواخذه شدیم و بر همین اساس مدیران و نیروی انسانی را جابجا کرده و خواستار تحول و شکوفائی در سازمان صمت شدیم.

فشار و چالش شدید در بکارگیری مدیران و چرخش مدیران

رستمی تصریح کرد: با تغییر مدیران و جابجائی ها ی تقریبا گسترده شاهد تحول و پویائی در سازمان صمت شده و با بکارگیری نیروهای جوان و خلاق ودر این مسیر با کلی چالش ، سختی و پافشاری برخی از نمایندگان مردم در مجلس و برخی مراکز قدرت روبرو شدیم که بحمداله با موفقیت از تمام موانع عبور کردیم.

ارتقاء رتبه صمت استان در 6 ماه از رتبه 30 به رتبه یازدهم

وی با بیان اینکه با این تغییرات مدیران و نیروی انسانی توانستیم در بحث پرداخت تسهیلات بند الف تبصره 18 از رتبه سی به رتبه یازدهم ارتقاء یابیم در طی 6 ماه و باعث رشد صنعت و ایجاد نقطه امید در میان صنعتگران و کارخانه داران مختلف در سطح استان شد.

رستمی در ادامه گفت:یارانه تسهیلات صنعتی که باید به بخش صنعت پرداخت می شد بابت همین وام ها و این در نیمه دوم سال 1397 و 98  در بازه زمانی یک سال ونیم تا 2 سال کل پرداختی یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان بود در مدت 6 ماه  توانستیم مبلغی حدود 3 میلیارد و چهار صد میلیون تومان دیگر پرداخت کنیم حدود 3 برابر پولی که حق ملت و صنعتگران بود به آنها پرداخت شد، بر این عقیده ام کار نباید سخت و پیچیده شود.

انتقاد از قوانین دست و پاگیر در حوزه صنعت

مدیر صمت استان با انتقاد از قوانین دست و پاگیر در حوزه صنعت افزود: اگر بنده هم بخواهم مته به خشخاش نهاده و زحمت ایجاد کنم صنعتگر  با مشکل مواجه  می شود، و اگر این بودجه به صنعتگران و کار خانه داران پرداخت نشود برگشت می خورد، و اولین سازمانی بودیم که توانستیم در همان 6 ماه اول کل بودجه را جذب نمائیم و نشان دادیم که خواستن توانستن است.

توجه به ابلاغ دستور العمل و بخشنامه های صادره در حوزه تولید و تجارت

رستمی در ادامه خاطر نشان ساخت: فقدان ثبات در سیاست های اقتصادی و دستورالعمل های لحظه ای، پیچ و خم های اداری، مشکل در تامین مواد اولیه، پیمان سپاری ارزی و معضل های ناشی از آن و نبود بستر امن سرمایه‌گذاری از مشکلات فعالان بخش صنعت و معدن در کشور و خصوصا استان چهار محال و بختیاری می باشد.

وی با انتفاد شدید از وضع موجود تصریح کرد:  زمانی که باید سیاست‌ها در راستای حمایت از فعالان حوزه صنعت و معدن باشد، این سرمایه گذاران بخشنامه‌های لحظه‌ای، تصمیم‌های نادرست ارزی و فقدان درک درست از امر صادرات و واردات را شاهد هستند، مسائلی که باعث ایجاد مانع در فعالیت اقتصادی این قشر از تولید تا فروش محصولات می‌شود و بازارهایی که تا امروز با دشواری توسط بازرگانان ایرانی فتح شده را به دست رقیبان می‌اندازد.

احیاء 970 واحد صنعتی در شرکت شهرکهای صنعتی شهرکرد

رستمی در ادامه با اشاره به اینکه 970 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری فعال هستند، اظهار داشت: با تلاش و پیگیری مسئولان بیش از35 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد رفع موانع تولید نقش مهمی در فعال شدن واحدهای صنعتی دارد، گفت: ۹۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان اجرا شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

عمده مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در استان نداشتن سرمایه در گردش است 

رئیس صمت استان گفت: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در این استان نداشتن سرمایه در گردش است که در تلاش هستیم با همکاری بانک های عمل تسهیلات در اختیار آنها گذاشته شود.

وی تاکید کرد: رونق بخش صادرات از دیگر اهداف در این استان است که زمینه ساز رونق بخش تولید و فعال شدن واحد های صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.

بیش از 92 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرائی و عملیاتی شده 

رستمی در خاتمه با استقبال از برگزاری نشست ها و جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بحمد الله این جلسات تاثیر خوب و شگرفی در خصوص راه اندازی مجدد کارخانجات و بازگشت کارگران به کارگاه های تولید ی به دنبال داشت و در سال  1399 با توجه به اینکه 345 مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در چهارمحال و بختیاری در سال جاری محقق شد، اظهار داشت: 52 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان چهارمحال و بختیاری در سال 99 برگزار گردیده و از ابتدای سال 1400 تا بحال بیش از ده جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تأمین سرمایه در گردش و حل مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای از مهمترین مصوبات این ستاد در این استان به به شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها