مهمانی میوه‌ ها
طرز تهیه خورش سیب و آلبالو

مهمانی میوه‌ ها

برای کیک تولد حتما نباید سراغ فوندانت یا کیک‌های خامه‌کشی رفت. کیک‌های آماده هم اگرچه کار را آسان‌تر می‌کند ولی اهلش می‌دانند پختن کیک خودش بسیار لذت‌بخش است، البته به شرطی که نتیجه کار همراضی‌کننده باشد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید و در خانه کیک درست کنید بهتر است از کیک‌های ساده و خوشمزه شروع کنید. کیکی که در ادامه دستور آن را آورده‌ایم به امکانات خاصی نیاز ندارد و با همین مواد ساده‌ای که در سوپرمارکت‌های اطراف خانه است به‌راحتی درست می‌شود.

مواد اولیه برای 4 نفر

  4عدد تخم‌مرغ
  یک پیمانه شکر
  نصف پیمانه روغن
  نصف پیمانه شیر
  2 پیمانه آرد
  نصف پیمانه پودرکاکائو
  بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
  وانیل به مقدار دلخواه
مواد گاناش:
  250 گرم خامه صبحانه
  250 گرم شکلات
  یک قاشق غذاخوری کره

راهنمای پخت

تخم‌مرغ‌ها نباید سرد باشند. صبر کنید تا به دمای محیط برسند. بعد آنها را با شکر و وانیل حدود شش تا هفت دقیقه هم می‌زنیم تا کرمی و کشدار شوند. بعد شیر و روغن را اضافه می‌کنیم و در این حد که مواد با هم مخلوط شوند، هم می‌زنیم. حالا نوبت اضافه کردن بقیه مواد است که طی دو مرحله با الک کردن این کار را انجام می‌دهیم و با لیسک مخلوط می‌کنیم و در قالب می‌ریزیم. دمای فر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنیم و اجازه بدهید کیک حدود 35 تا 40 دقیقه در فر بماند.

تا وقتی کیک درست شود، می‌توانیم برویم سراغ گاناش. گاناش همان روکش شکلاتی روی کیک است که باعث زیبایی و خوشمزه‌تر شدن کیک می‌شود. برای تهیه گاناش، خامه صبحانه را گرم می‌کنیم در حدی که بتواند شکلات‌ها را درون خودش حل کند. آن را از روی شعله برمی‌داریم و شکلات و کره را اضافه می‌کنیم. اگر شکلات‌هایتان را از قبل به قطعات کوچک‌تر خرد کرده باشید، کارتان سریع‌تر پیش می‌رود.
 
وقتی گاناش یکدست شد به ظرف دیگری انتقال می‌دهیم و در یخچال می‌گذاریم تا کمی خنک و غلیظ شود. بعد به دلخواه کیک را با آن تزئین می‌کنیم. بعد از پختن کیک و زمانی که دیگر داغ نبود آن را با چاقو از عرض به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. با کمک یک فرچه بین لایه‌ها را کمی شیر می‌زنیم سپس مقداری از گاناش را بین دو لایه می‌گذاریم. اگر قیف و ماسوره دارید می‌توانید روی لایه بالایی را با گاناش تزئین کنید. اگر هم این وسایل را نداشتید گاناش را خیلی ساده روی لایه اول بریزید. می‌توانید دور کیک را هم با گاناش بپوشانید. یا مثلا روی کیک را با بیسکویت، میوه یا تکه‌های شکلات تزئین کنید. در نهایت هم برای زیباتر شدن کار می‌توانید کمی پودر کاکائو روی کیک الک کنید.

نکات آشپزی

برای پختن این کیک لزوما نیازی به فر ندارید. اگر اجاق گازتان بدون فر است می‌توانید این کیک را به‌راحتی روی اجاق گاز هم درست کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها