کودک ۸ساله بعد از نجات جان دوستش در هوتک غرق شد

از جان گذشتگی پسر دهه نودی شجاع

3کودک در هوتگ روستای شیخان سیستان و بلوچستان غرق شدند

ادامه سریال مرگ کودکان در هوتگ

پس از مرگ فاطمه شش‌ساله و یحیی دوساله در شهریور سال گذشته در هوتگ، روستای شیخان کرگ شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان، این بار قرعه به‌نام یحیی بلوچ، شش‌ساله از اهالی همین روستا افتاد تا آمار کودکان غرق‌شده در هوتگ به سه نفر برسد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۷۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، هوتگ، گودال‌هایی است که مردم برخی روستا‌های سیستان و بلوچستان و حیوانات از آن به‌طور مشترک برای نوشیدن آب یا شست‌وشو استفاده می‌کنند، اما حالا همین هوتگ‌ها شده‌اند قاتل بچه‌های کم‌سن‌و‌سال روستایی مثل یحیی که به هوای بازی و شیطنت‌های کودکانه به هوتگ‌ها نزدیک می‌شوند.
ادامه سریال مرگ کودکان در هوتگ
تماس‌های چندباره‌مان برای مصاحبه با پدر یحیی در مورد روز حادثه، راه به‌جایی نمی‌برد. گوشی تلفن همراه او یا در دسترس نیست یا بدون برقراری ارتباطی قطع می‌شود. پس از بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها برای برقراری تماس با پدر کودک با کاظم‌گرگیج، دهیار این روستا تماس می‌گیریم. او در گفتگو با جام‌جم در مورد مرگ یحیی می‌گوید: «پدر و مادر یحیی بار‌ها به او هشدار داده و گفته بودند تحت هیچ شرایطی به هوتگ‌ها که بین دو تا سه متر عمق دارد، نزدیک نشود و اطراف آن بازی نکند، اما یحیی کودک بود و بازیگوشی می‌کرد. روز حادثه ساعت ۳ بعدازظهر، یحیی همراه چند کودک خردسال مشغول بازی شد، اما ناگهان پایش لیز خورد و داخل هوتگ سقوط کرد. پسردایی یحیی که همراه او بود، با همبازی‌های دیگرش به‌سرعت به خانه یحیی رفتند تا به پدر و مادرش اطلاع دهند چه اتفاقی برای او افتاده است و کمک بیاورند.»

درحالی‌که پدر و مادر یحیی به‌شدت نگران یحیی بودند، از آن‌طرف مرد افغانی که حوالی محل وقوع حادثه مشغول کار بود، متوجه افتادن یحیی در هوتگ شد. او به درون آب پرید تا پسربچه را نجات دهد، اما کار از کار گذشته و یحیی در آب غرق‌شده بود. بااین‌حال اهالی روستا و پدر و مادر یحیی پس از رسیدن به هوتگ، یحیی را ابتدا به درمانگاه سنگان و سپس درمانگاه نوبندیان منتقل کردند، ولی تلاش کادر درمان برای احیای یحیی به نتیجه نرسید.

به گفته گرگیج، مردم روستای شیخان کرگ و بسیاری از روستا‌های سیستان و بلوچستان با کمبود آب سالم نوشیدنی مواجه هستند. با این‌که بسیاری از روستا‌ها لوله‌کشی آب دارند، اما آبی که در لوله‌ها جریان دارد، شور است و قابل‌نوشیدن نیست. برای همین مردم به استفاده از هوتگ‌ها روی آورده‌اند که هرازگاهی حوادث تلخ این‌چنینی نیز رخ می‌دهد.

دهیار روستای شیخان کرگ می‌گوید: «تن‌ها درخواست ما از مسؤولان و همچنین خیران استان و شهرستان این است که اطراف هوتگ‌ها را حصارکشی کنند. متاسفانه بسیاری از اهالی روستا بیکار یا کارگر هستند و به‌صورت شخصی توانایی تأمین هزینه‌های مربوط به حصارکشی را ندارند. از مسؤولان درخواست می‌کنیم اطراف هوتگ‌ها را حصارکشی کنند تا خانواده‌ها شاهد مرگ کودکان و عزیزان خود نباشند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها