کد خبر: ۱۳۲۰۸۶۴
مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وظیفه‌ای ملی و میهنی است. هر کسی که ایران را دوست دارد باید در این عرصه به صورت فعالانه شرکت و در کنار آن آحاد جامعه را برای حضور حماسی پای صندوق‌های رای دعوت کند. در شرایط کنونی باید گفت همه ابزار و لوازم برای ایجاد شور و هیجان عمومی مهیاست. ضروری است مردم و مسؤولان برای فراهم آوردن شرایط برای خلق حماسه‌ای دیگر و نقش‌آفرینی شکوهمند در عرصه اقتدار ملی و میهنی بکوشند و با تمام توان وارد عرصه شوند. انقلاب اسلامی میراثی گرانبها دارد و برای شکل‌گیری این گنجینه ارزشمند بسیاری از جان و مال خود گذشتند و ایثار کردند. شهیدان بزرگواری مثل سردار سلیمانی و فخری‌زاده مخلصانه جان در طبق اخلاص گذاشتند. خانواده‌های شهدا و ایثارگران هم به‌واسطه صدمات وارده از سوی دشمن صبوری کردند. طبعا حفظ و تداوم این میراث هم نیازمند توجه همه مردم در سراسر ایران اسلامی است. مردم بدانند مشارکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بر دامنه معضلات خواهد افزود. کسانی که بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند به هیچ وجه منافع مردم ایران را در نظر ندارند و به‌دنبال عزتمند‌ی و سربلندی کشور نیستند.
 
حضور گسترده در انتخابات حاکی است که مردم همچنان در پی اقتدار و امنیت ملی هستند و به همین دلیل است که موضوع مشارکت باید از سوی مردم و مسؤولان جدی گرفته شود. در میان کسانی که همچنان خواهان تشدید اختلاف و از سوی دیگر سرد کردن فضای انتخابات هستند، غربگرایان قرار دارند. آن‌ها همچنان در پی استمرار و تداوم نگاه به سمت غرب هستند. البته این نوع نگاه در انتخابات کنونی تا حدود زیادی رنگ باخته و آن‌ها می‌دانند دوران‌شان در کشور به اتمام رسیده و تنها چاره‌ای که دارند این است که به خواسته مردم مبنی بر حفظ استقلال کشور از هر گونه نگاه غربگرایانه احترام بگذارند و به قدرت ایمان و اعتقاد مردم باور داشته باشند. غربگرایان با توجه به عملکرد نامطلوب دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌دانند این دفعه با اقبال عمومی مواجه نخواهند شد و در جلسات و نشست‌هایی که دارند هم به این نکته واقفند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در انتخابات پیش رو برجسته شده این است که جامعه می‌داند دوران جریان‌های سیاسی مصطلح به پایان رسیده و دیگر مردم در پی نام‌ها، نشان‌ها و تعلقات حزبی نیستند بلکه آنچه از منظر آن‌ها دارای اهمیت حیاتی است، انتخاب افرادی است که در پی حل مشکلات و معضلات کشور و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم باشند.
 
حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها