مردم استان از بهارانه کتاب استقبال ویژه کردند

فروش یک میلیاردی کتاب فقط در 4 روز

مردم استان با استقبال ویژه از طرح بهارانه کتاب که همزمان با سراسر کشور از ۱۷ خرداد در خراسان رضوی نیز آغاز شده، بازهم رکوردآفرینی کردند و تنها در چهار روز ابتدایی اجرای این طرح، ۲۵ هزار جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان به فروش رسیده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۳۶
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: به دلیل استقبال بالای مردم استان از طرح فصلی فروش بهارانه کتاب، درخواست مجدد اختصاص یارانه برای برخی از کتاب فروشی های مرجع در استان از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران شده است.
افشین تحفه گر افزود: در نوبت اول ۳۵۰ میلیون تومان یارانه خرید کتاب به طرح فروش بهارانه کتاب در خراسان رضوی اختصاص یافت که تقریبا بخش عمده این یارانه به اتمام رسید و برای شارژ مجدد آن درخواست شده است.
وی تصریح کرد: خراسان رضوی در چند روز سپری شده از اجرای طرح فروش بهارانه کتاب، رتبه نخست را بعد از تهران در میزان فروش و تعداد کتاب کسب کرده و کتاب فروشی های استان جزو ۱۰ کتاب فروشی برتر کشور در این زمینه بوده اند، در چهار روز نخست اجرای این طرح ۲۵ هزار جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در استان به فروش رسیده است.
وی گفت: کتاب فروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارند، کتاب فروشی‌ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و به همین دلیل باید توجه زیادی به آن ها شود.
تحفه گر افزود: برای حمایت از کتاب فروشی ها، طرح‌های فصلی کتاب از سال ۹۴ شروع شد که با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران اجرا می‌شود، این طرح‌ها به میزان قابل توجهی به نقدینگی کتاب فروشی‌ها کمک می کند و به برقراری عدالت میان مخاطبان و صنف نشر منجر می شود. 
وی یادآور شد: طرح بهارانه فروش کتاب همزمان با سراسر کشور در ۱۱۴ کتاب فروشی خراسان رضوی تا ۲۴ خرداد ادامه دارد، از این تعداد کتاب فروشی ۸۶ مورد در مشهد و ۲۸ مورد در سایر شهرستان های استان فعال است.
وی گفت: سقف خرید کتاب برای هر خریدار در طرح بهارانه امسال ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می توانند در این طرح تا سقف ۴۰ هزار تومان از یارانه خرید کتاب بهره مند شوند.
سیدعباسیان رئیس اتحادیه صنف کتاب، نوشت افزار و صحاف مشهد نیز در این باره گفت: حدود ۵۰ درصد از کتاب فروشی های مشهد در طرح بهارانه فروش کتاب شرکت کرده اند، قیمت کتاب در طرح فصلی فروش ۲۰ درصد کمتر از نرخ معمول آن است و همین موضوع در کنار تنوع موضوعی کتاب ها در این طرح، خریداران و دوستداران کتاب را به این سمت سوق و فروش را افزایش می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها