مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: پیش ‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار میلیارد ریال مالیات فراری در استان شناسایی و برای وصول آن اقدام شود
کد خبر: ۱۳۲۰۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، احمد رضا مدبرنیا در نشستی خبری اظهار کرد: برای شناسایی و مبارزه با فرار مالیاتی در استان اداره ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شده است که در قالب فعالیت این اداره و با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی، تکمیل ریزداده‌های پرونده‌های مالیاتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی به عدالت مالیاتی خواهیم رسید که شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، اما متاسفانه در زمینه فرار مالیاتی نمای روشنی وجود ندارد و صرفا در بعد شناسایی موارد در حال فعالیت هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی موارد فرار مالیاتی در استان، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۶ هزار میلیارد ریال مالیات وصولی داشته باشیم.

وی در زمینه پرداخت مالیات از سوی پزشکان نیز بدون ذکر آمار و اطلاعات بیشتر گفت: با احتساب آمار پزشکان بدون مطب، بیش از ۸۰ درصد پزشکان مشمول، اقدام به نصب دستگاه «پوز» کرده‌اند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی نیز افزود: ابتدا باید سازمان مسکن و شهرسازی در این زمینه آماری را اعلام کند که تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی اعلام نشده و تا زمان اعلام بخشنامه، ذکر هرگونه آمار در این خصوص امکان‌ پذیر نیست.

مدبرنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی ۴۳ شرکت در استان که مالیات خود را در استان های دیگر پرداخت می‌کنند، گفت: از این تعداد هفت مورد مودیان بزرگ مالیاتی هستند.

وی افزود: پرونده ۲۴ مورد از این شرکت ها برای بررسی به استان ارسال شده و پرونده بقیه به دلیل فعالیت همزمان در دو استان هنوز در حال بررسی است.

وی با بیان این که به دلیل انجام حسابرسی مالیاتی این شرکت ها در دیگر استان ها نمی توان رقم دقیقی از مبالغ پرداخت مالیات آن ها  ارائه  داد، افزود: به محض ارسال سوابق پرونده‌های مالیاتی این شرکت ها به استان، میزان مالیات پرداختی این شرکت ها مشخص می‌شود.

newsQrCode
برچسب ها: وصول مالیات عدالت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها