یک: انتخابات ۲۸خرداد از طرفی فریضه شرعی، ملی و حق قانونی آحاد ملت و از طرفی خروش عمومی و مصونیت بخش مردم بصیر ایران اسلامی در برابر دسیسه دشمنان است و از سوی دیگر مایه حفظ اعتبار نظام، تحکیم هرچه بیشتر آرمان‌های اصیل نظام اسلامی و منشأ خیرات و برکات ملموس در کشور است.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۵۳

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا فرمودند: «حضور مردم در انتخابات، بر توانایی‌ها و قوت آن دولت منتخب تأثیر زیادی دارد.» همه ما می‌دانیم یکی از مبانی اقتدار، مشارکت مردم در اداره امور کشور است و اگر کشوری از پشتوانه خوب مردمی برخوردار باشد، می‌تواند با به کار گرفتن سایر ارکان قدرت و توان مدیریتی افراد منتخب مردم به اهدافش برسد، در واقع تقویت میزان مشارکت نیز در تاسیس یک نظام و هم در استمرار آن، نقشی سازنده‌ دارد.

اینک در حالی‌که به روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک می‌شویم باید در خصوص این تحلیل تامل بیشتری به خرج دهیم؛ چراکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، نظام را واکسینه می‌کند و اولین سود حضور حداکثری در انتخابات به خود مردم برمی‌گردد.

حضور گسترده مردم در این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز، اقتدار نظام را افزایش می‌دهد و نظام نیز در راستای نیل به اهداف خود و خدمت‌رسانی به مردم، از توان بالاتری برخوردار خواهدبود.

یکی از پیامدهای مثبت انتخابات پرشور، ارتقای کارآمدی و اداره صحیح‌تر امور کشور است. بنابراین میان انتخابات و حل معضلات، به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت نسبتی مستقیم وجود دارد؛ یعنی به میزانی که انتخابات منتج به روی کار آمدن افراد شایسته‌، کارآمد، پویا و پرتحرک‌تر شود، افق موجود برای حل مشکلات، روشن‌ و امیدبخش‌تر می‌شود و چون هدف روی کار آمدن افرادی صالح در نظام اسلامی باشد، وظیفه ما انتخاب آنها و باز کردن فضا برای مدیران متعهد، انقلابی و خدوم است.

ناگفته نماند در چنین شرایطی مردم از رئیس‌جمهور آینده کشور و دولت وی انتظار دارند برای حل این مشکلات اساسی و بهبود زندگی و معیشت یومیه و کاهش آلام و رنج‌ها، اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری و گرانی راهکار مناسب ارائه کرده و ثبات را به بازار برگرداند؛ چراکه اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت یک عامل بسیار مهم در انتخابات کشور ماست و توقع مردم این است شرایط اقتصادی و معیشتی بهبود یابد.

دو: رصد انتخابات در ایران و اهمیت آن برای دشمنان ملت به دلیل پیامد و دستاوردهای این امر مهم است؛ زیرا انتخابات از مهم‌ترین مجاری پیوند نظام با مردم است و به میزانی که مشارکت در انتخابات بالا باشد، مهر تاییدی است بر پشتوانه و حمایت مردمی از نظام. علاوه بر این، هدف از تمامی فشارها و توطئه‌ها علیه نظام، انقلاب و مردم ایران توسط دشمنان، خسته و بی‌تفاوت‌سازی مردم نسبت به سرنوشت کشور است.

از طرفی دشمن درصدد است با هجمه‌های کثیف رسانه‌ای در انتخابات، نتایج به بار نشستن حیله‌های خود در زندگی ملت را نظاره کند؛ به این صورت که مردم با دلسردی و ناامیدی در انتخابات مشارکت نکنند.

به طور دقیق‌تر، در شرایط کنونی دشمن به انتخابات به عنوان عرصه مشاهده نتایج به ثمر نشستن فشارهای حداکثری خود نگاه می‌کند؛ به این ترتیب که اگر مردم در انتخابات مشارکت حداقلی داشته‌باشند، دشمن می‌تواند امیدوار باشد با اعمال فشارهای حداکثری، توانسته بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند و در صورت وقوع این قضیه، دشمن در اعمال فشارهای حداکثری خود جری‌تر می‌شود.

از این رو ضعف در مشارکت می‌تواند برای دشمنان قسم‌خورده این مرز پرگهر امیدوارکننده باشد. از زیباترین و خالص‌ترین انواع تجدید بیعت با آرمان‌های اصیل انقلاب تعهد به خون شهدا و پیوند با سبک زندگی شهدای عزیز و عمل به خواست آسمانی‌تباران این مرز و بوم است.

محمدباقر باقرزاده - مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها