علائم اصلی بیماری کرونا به تدریج تغییر می کنند و جای خود را به یکدیگر می دهند. دانشمندان می گویند اکنون در برخی نقاط جهان علائم اصلی کرونا تغییر کرده است به طور مثال سرفه کردن در بریتانیا دیگر علامت اصلی محسوب نمی شود.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۳۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان می گویند ، سردرد، گلودرد و آبریزش بینی اکنون بیشترین علائم گزارش شده در بیماری کووید است این در حالیست که در گذشته این موارد علائم اصلی این بیماری محسوب نمی شدند.

دانشمندان کالج کینگ لندن می گویند این بیماری اکنون متفاوت عمل می کند و علائم اصلی آن تغییر کرده است.

دانشمندان بر این باورند که نوع کرونای جهاش یافته یعنی دلتای هند ، که از اوایل ماه می به سرعت رو به گسترش گذاشت ممکن است در پشت تغییر علائم قرار داشته باشد. کرونای هندی به خصوص در کشور هند قربانیان زیادی گرفت و فاجعه ای انسانی به بار آورد.

به هر  حال اکنون توصیه می شود که افراد به محض بروز علائم سرماخوردگی و علائمی نظیر سردرد تست کرونا بدهند. پیش از این پزشکان نیز مدام هشدار می دهند هرگونه علائم سرماخوردگی قطعا به معنای ابتلا به کرونا است.

ارزیابی ها نشان می دهد در ابتدای دوره همه گیری کرونا سرفه کردن اصلی ترین علامت کرونا بود به طوری که 46 درصد از کل مبتلایان به مدت طولانی سرفه می کردند. در واقع سرفه کردن یک فرد در دیگران این اضطراب را به وجود می آورد که وی مبتلا به کرونا است این در حالی است که علامت هایی نظیر سردرد و گلودرد در ظاهر فرد چیزی را نشان نمی دهند و این باعث می شود افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرند.

اما اکنون ترتیب علائم کرونا حداقل در انگلستان این چنین است: 1-سردرد 2-گلو درد 3- آبریزش بینی.

این علائم به خصوص در افراد زیر 40 سال رویت می شود.

اکنون افراد کمتری با از دست رفتن حس بویایی و چشایی روبرو می شوند و علاوه بر آن بی خوابی از فهرست 10 علامت اول بیماری کرونا خارج شده است.

در این گزارش آمده که بسیاری از مردم به محض بروز سردرد اصلا گمان نمی کنند که شاید ارتباطی به کرونا داشته باشد.

به نظر می رسد علائم کرونا به دلیل جهش های ویروس متفاوت تر از گذشته است.

همچنین هشدار دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه افراد به محض بروز علائم خفیف نیز تست کرونا بدهند چرا که بسیاری از علائم خفیف به تست مثبت ختم می شود.

از سویی خستگی نیز از شایع ترین علائم ابتلا به کرونا محسوب می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها