بازی های کوپا آمه‌ریکا از بامداد فردا در برزیل آغاز می‌شود

فوتبال در قلب کرونا

 از جمله مسابقاتی که تحت‌تاثیر شیوع گسترده کرونا قرار گرفت و زمان برگزاری آن به تعویق افتاد، بازی‌های فوتبال کوپا آمه‌ریکا یا همان جام ملت‌های آمریکای جنوبی بود.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۸۲
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  این بازی‌ها قرار بود دقیقا یک سال پیش برگزار شود اما بنا به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی این بازی‌ها به تعویق افتاد و حالا بعد از یک سال از بامداد فردا در برزیل شروع می‌شود. البته برگزاری این بازی‌ها در برزیل نیز با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده است.
حدود یک ماه پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد کلمبیا از میزبانی این بازی‌ها کنار گذاشته شده است؛ دلیل این تصمیم اعتراضات سیاسی بود که علیه رئیس جمهوری کلمبیا در خیابان‌های این کشور در جریان بود. چند هفته بعد در خبر دیگری اعلام شد که آرژانتین هم به دلیل شیوع گسترده کرونا از میزبانی کنار گذاشته شده است. در حالی که حتی زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری این بازی‌ها در آمریکا شنیده می‌شد، برزیل به عنوان میزبان این دوره معرفی شد. نکته عجیب اینجاست که در فهرست تعداد مبتلایان روزانه به کرونا، برزیل در رده سوم است و آرژانتین در رده نهم قرار دارد.
با تمام این اوصاف، چهل و هفتمین دوره این مسابقات از صبح فردا و با بازی برزیل و ونزوئلا شروع می‌شود. اولین دوره این مسابقات در سال 1916 برگزار شد و به همین دلیل قدیمی‌ترین مسابقات فوتبال در دنیا به حساب می‌آید. همچنین این بازی‌ها از لحاظ تعداد بیننده تلویزیونی در رده سوم مسابقات رسمی فوتبال قرار دارد. شیوع کرونا باعث شده یک تغییر در این مسابقات هم صورت بگیرد. از سال 1993 به بعد، این بازی‌ها با دو مهمان از دیگر قاره‌ها برگزار می‌شد که بر همین اساس در دوره‌های گذشته شاهد حضور تیم‌هایی مثل ژاپن، قطر، مکزیک و آمریکا بودیم. قرار بود در بازی‌های این دوره نیز قطر و استرالیا حضور داشته باشند اما تعویق یک‌ساله این بازی‌ها موجب شد این دو تیم از حضور در این بازی‌ها انصراف بدهند. مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی حتی اعلام کردند هر تیمی که مایل به حضور در این بازی‌ها باشد، از آن پذیرایی می‌کنند اما هیچ درخواستی مطرح نشد و بازی‌های امسال با حضور 10 تیم برگزار می‌شود که از سال 1991 تاکنون
بی‌سابقه بوده است.
برزیل به عنوان سرگروه منطقه شمالی با تیم‌های کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور و پرو هم‌گروه است؛ در طرف دیگر، آرژانتین نیز به عنوان سرگروه منطقه جنوبی با بولیوی، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه در یک گروه قرار دارد. این بازی‌ها در پنج ورزشگاه برزیل برگزار می‌شود و تنها یک تیم از هر گروه حذف می‌شود. تیم‌ملی اروگوئه با 15 قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقات شناخته می‌شود. البته از آخرین قهرمانی آنها حدود 10 سال می‌گذرد. دومین تیم از لحاظ تعداد قهرمانی‌ها، آرژانتین با 14 قهرمانی
قرار دارد که این تیم هم آخرین قهرمانی‌اش به سال 1993 بر می‌گردد. برزیلی‌ها هم با 9 قهرمانی در رده سوم هستند و خیلی دوست دارند در بازی‌های این دوره هم تعداد قهرمانی‌هایشان ‌را دو رقمی کرده و هم قهرمانی دو سال پیش‌شان را تکرار کنند.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها