رئیس سازمان حج و زیارت:

آماده اعزام زائر به حج هستیم

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: آمادگی‌های لازم برای اعزام زائر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم و مقدمات کار نیز انجام شده اما علیرغم این امر و نیز کشف و توزیع واکسن کرونا و سیستم‌های غربالگری مناسب، تا کنون وزارت حج و عمره عربستان آمادگی خود برای خدمت به زائران اعلام نکرده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان به مناسبت آغاز هفته حج و ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) در پیامی اظهار کرد: اینک ذی الحجه؛ موسم حج و اینجا کعبه؛ اولین و آخرین خانه است آنجا که به وقت طواف حضرت آدم، فرشتگان الهی ندایش دادند که دو هزار سال قبل از تو این خانه طواف و حج انجام می شده است.

وی افزود: با همه اینها شناسه حج، ابراهیم(ع) است که حجی خالصانه، حقیقی و واقعی را از برای تحقق فلسفه مهم آن یعنی حلق علقه های نفسانی، بریدن از خویشتن خویش، سعی اظهار عبودیت و حرکت برای رسیدن به قله کمال و سعادت است. حجی که در عین خودسازی، تکامل روحیه انسانی و اخلاق فردی، تمرین عطوفت و مهربانی؛ جلوه ای بی نظیر از اتحاد و انسجام امت اسلامی و مظلومان جهان از هر رنگ و نژاد و مذهب است، آنجا که در تعاملات گسترده افراد، اقوام، ملت ها و فرهنگ ها در این کنگره عظیم چه بسیار نقاط افتراق به حاشیه رفته و وجوه اشتراک قوت می یابد تا انسان به دور از حب و بغض، کینه و عداوت، تزویر و ریا، رذیلت و منیت خود را در سیل خروشان وحدانیت رها سازد، جاری شود و از برای خدا قیام و قعود کند و در دریای لایتناهی عبودیت صافی شود. به راستی آنگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) این بزرگ احیاگر حج ابراهیمی در عصر کنونی گفت: «حج بی روح، بی تحرک و قیام، حج بی برائت، حج بی وحدت وحجی که از آن هدم کفر و شرک برنیاید حج نیست».

رشیدیان گفت:‌ اینک به سالی و ذی الحجه ای دیگر به انتظاریم تا شاید در این دنیای رنگ رنگ کرونایی متولیان این سرزمین مقدس (دولت عربستان ) وظیفه میزبانی شان را عهده دار شوند و دوباره فرصتی مغتنم آید تا زائران حریم امن الهی دعوت حق را لبیک گفته و به سیل خروشان معنویت و اتحاد، یکصدایی و هم آوایی در سرزمین وحی بپیوندند.

وی افزود:‌ آنجا که به پیمانی دوباره با رب عالمیان در طواف کهکشان انسانی بر گرد خانه خدا چون ذره ای ناچیز در چرخش دوباره و چند باره هیچ می شوی و رجم شیاطین می کنی و به فطرت خود بازمی گردی و چونان ذره ای ناچیز در کهکشانی انسانی، خود را به جا و به یاد نمی آری و همه تن، او می شوی.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:‌ اینک در آستانه هفته حج که به دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، معصوم ترین دختران تاریخ، این تجلی آفتاب و باران مهر متبرک است بانویی که وجودش رحمت واسعه، مهر بی انتها، عشق سرشار و محبت بی پایان به برادر امام علی ابن موسی الرضا (ع) است امید است تا انتظارها برای برگزاری حج ابراهیمی امسال به سر آید و با توجه به وجود واکسن کرونا و تدوین دستورالعمل های بهداشتی مربوطه هم از سوی کشور میزبان و هم توسط کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران حج برقرار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها