سفیر قطر در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاکید بر لزوم همکاری رژیم صهیونیستی با آژانس ، خواستار باز شدن درهای مراکز هسته ای این رژیم به روی بازرسان بین المللی شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۵۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، «سلطان بن سالمین المنصوری» سفیر قطر در اتریش و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که در وین برگزار شد، عنوان کرد که دوحه به شدت از حاکمیت قانون در روابط بین المللی به عنوان ضامن اصلی برای ایجاد یک فضای بین المللی صلح آمیز و پایدار است، حمایت می‌کند.

سفیر قطر در اتریش افزود: خلع سلاح هسته‌ ای مطابق با توافقات بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل یکی از راه‌های حمایت از حاکمیت قانون در روابط بین الملل است.

دیپلمات قطری تصریح کرد: همه کشورهای عربی از جمله قطر به پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ ای پیوسته‌اند و کلیه قطعنامه‌های بین المللی از جمله خلع سلاح‌ های هسته‌ ای در منطقه خاورمیانه را پذیرفته‌اند اما اسرائیل از همکاری و همسویی با این تلاش‌ها خودداری می‌کند.

المنصوری با اشاره به رفتارها و سیاست‌های اسرائیل در قبال فلسطینیان و رعایت نکردن قوانین بین‌المللی و استفاده از هرگونه سلاحی برای سرکوب ملت فلسطین، تأکید کرد که حمله اخیر اسرائیل به غزه و تشدید حملات علیه غیرنظامیان و تخریب زیربناها، خشم افکار عمومی جهان از جمله افکار عمومی اسرائیلی ها را برانگیخت.

وی در ادامه به ادعاهای ضد قطری نماینده اسرائیل در آژانس پاسخ داد و از او خواست تا از اظهارات تحریک آمیز با هدف سرپوشی بر حقایق و واقعیت‌های مربوط به توانایی‌های هسته‌ای اسرائیل خودداری کند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها