انستیتو واکسن فینلای اعلام کرد

تزریق واکسن کوبایی کرونا به افراد زیر ۱۸ سال

محققانی در شیکاگوی آمریکا نخستین سنسور تشخیص و کنترل بیماری کرونا را ساختند. این سنسور بیشتر به منظور استفاده از بیماران کرونایی بستری شده در منزل ساخته شده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ، سیستم بهداشت دانشگاه ایلینوی با همكاری یك شركت دارویی دیجیتال به نام «فیزآی کیوم» اقدام به ساخت یک سنسور مختص بیماران کرونایی کرده است که علائم آنها از جمله اکسیژن و ضربان قلب را مدام ردیابی می کند.

با کمک این سنسور پزشکان قادر هستند علائم بیمار را از راه دور کنترل کنند و در صورتی که اوضاع بد باشد بلافاصله با همان بیمار کرونایی تماس بگیرند.

این تیم تحقیقاتی می گوید این سنسور نه تنها به جلوگیری از مراجعه بیمارستان ها کمک می کند بلکه از شلوغ شدن بیش از حد بیمارستان نیز جلوگیری خواهد کرد. در این ضمن این سنسور با کنترل مداوم علائم بیماران تا حد زیادی از افزایش نرخ بیماران بدحال ممانعت می کند.

طبق بررسی های موسسه علمی و تحقیقاتی «ام آ تی تکنولوژی» به هر بیمار یک کیت داده می شود که با خود به خانه می برد و این کیت شامل یک پالس اکسی متر ، یک پچ سنسور دارای بلوتوث و یک گوشی هوشمند است.

سنسوری که روی قفسه سینه بیمار قرار می گیرد از الگوریتم AI برای تعیین علائم حیاتی طبیعی بیمار استفاده می کند.

اگر یک بیمار دارای سطح اکسیژن یا ضربان قلب باشد که با حد طبیعی متفاوت است ، این سنسور داده ها را به تلفن هوشمند ارسال می کند که این امر پزشکان را از تغییر وضعیت بیمار آگاه می کند.

دکتر تری واندن هوک ، رئیس داروی اورژانس در دانشگاه بهداشت ایلینوی گفت: این سنسور یک مزیت بسیار زیاد است.

یک پزشک آموزش دیده با کمک این سنسورها می تواند علائم را بررسی کند و با بیمار تماس بگیرد.

سنسور بر روی بیماران مختلف نتایج مثبتی به دنبال داشته است از جمله آنجلا میچل 59 ساله که آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده بود. او یک تکنسین داروسازی است.

او خودش انتخاب کرد به جای مراجعه به بیمارستان در پروسه آزمایش سنسور باشد. بعد از اینکه سنسور را به خودش نصب کرد چند روز بعد دچار تغییر علائم شد. پزشکان به سرعت با او تماس گرفتند و گفتن که باید به بیمارستان مراجعه کند.

این سنسور اگر کمک نمی کرد نام آنجلا هم وارد فهرست کسانی می شد که به دلیل وخامت حالشان در روزهای آینده باید زیر ونتیلاتور می رفتند.

در جهانی که نرخ بیماری های فشار خون، قند و چاقی بالاست این سنسور می تواند نجات بخش جان بسیاری از افراد باشد.

هم اکنون یکی از بزرگ ترین معضلات دوره همه گیری کرونا این است که بسیاری افراد دیر علائم خود را تشخیص می دهند و دیر تحت درمان قرار می گیرند. تشخیص زودهنگام علائم می تواند به این منجر شود که فرد به سرعت تحت مراقبت های اولیه قرار بگیرد و به این ترتیب احتمال بستری شدن او در بخش مراقبت های ویژه بسیار بسیار کمتر شود. با این سنسور شاید نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار پایین تر بیاید.

سنسور کرونا هم اختراع شد (عکس)

 

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها