رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران:

قیمت تخم مرغ همچنان زیر نرخ مصوب است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از عرضه روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: کمبودی در عرضه مرغ نداریم.
کد خبر: ۱۳۲۰۳۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، حبیب اسداله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین‌ تحولات بازار مرغ اظهار کرد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده مرغ بالاتر از نرخ مصوب است، اما مرغداران با نرخ مصوب اقدام به عرضه مرغ زنده به کشتارگاه می کنند که علی القاعده هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی ها نباید بالاتر از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شود.

وی افزود: با وجود افزایش هزینه های تولید انتظار می رود که قیمت مصوب مرغ اصلاح شود تا واحدهای مرغداری متحمل زیان نشوند، در غیر این صورت جوجه ریزی کاهش می یابد.

اسداله نژاد قیمت کنونی هر قطعه جوجه یک روزه را ۶ هزار تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها جوجه با نرخ ۷ تا ۸ هزار تومان را قبول ندارند و اذعان می کنند که عرضه با این نرخ ها بازار گرمی است، اما بیان چنین اظهاراتی فرار روبه جلو و شانه خالی کردن از مسئولیت است چرا که مرغداران عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب را قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ به بازار وجود ندارد، افزود: در حال حاضر مرغ در تمامی فروشگاه ها و مغازه های پروتئینی وجود دارد، اینکه برخی واحدها ، مرغ با نرخ مصوب عرضه نمی کنند، هیچ ارتباطی به میزان تولید ندارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: زمانیکه مرغ در تمامی فروشگاه ها موجود است، کمبودی در عرضه نداریم و این میزان جوابگوی نیاز کشور است و همواره عرضه با نرخ های بالاتر ناشی از سودجویی مغازه داران و مشکلات توزیع است که دستگاه های مسئول باید مشکل را رفع کنند.

وی با بیان اینکه تامین نهاده همانند قبل در حال انجام است، گفت: گرچه در شرایط فعلی ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز از سامانه بازارگاه تامین می شود، اما همچنان با تاخیر به مرغداران عرضه می شود که با این وجود باید منتظر ماند و دید که دولت بعد در ارتباط با تامین نهاده چه تصمیمی اتخاذ می کند و آیا راهکاری برای اصلاح سیستم وجود دارد یا خیر؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها