امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکی از مصادیق حق الناس حقوق اجتماعی و انتخابات است؛ یکی از مصادیق دیگر حق الناس این است که ما مردم درست انتخاب کنیم؛ مسئولیت امانت الهی است؛ هم کاندیدای عزیز ما و هم هوادارن کاندیداها دقت کنند، انتخابات یک روز است و تمام میشود اما آن چیزی که باقی می ماند اخلاق، فتوّت، جوانمردی و صداقت است.
کد خبر: ۱۳۲۰۳۲۳
به گزارش جام جم آنلاین تهران ،حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه تصریح کرد: من خود و بر حسب وظیفه ،شما نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه می کنم؛ تقوایی که کلید بهشت و وصیت همه اولیای الهی است؛ خوشا به حال متقین و کسانی که در چند روز دنیا تلاش می کنند بندگی خدا را پیش گیرند.

حجت الاسلام حیدری گفت:یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی توجه به حق الناس است؛ در جامعه اسلامی مومنین نسبت به هم حقوقی دارند؛ بنده بر گردن شما حقوقی دارم، شما بر گردن من.فرزندان برگردن والدین و والدین برگردن فرزندان

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد:حق الناس مسئله مهمی است؛ آن اندازه اهمیت دارد که شخصیت اول عالم رسول خدا آن لحظاتی آخر عمر خود بیمار بود و در بستر بیماری بودند و نای راه رفتن نداشتند اما فرمودند زیر بغل ایشان را گرفتند و به سمت مسجد آوردند پای حضرت زمین کشیده می شد؛ با این حالت رسول خدا وارد مسجد شدند و به منبر رفتند و گفتند آیا حقی از شما به گردن من است؟ همه تعجب کردند اما رسول خدا فرمودند حق الناس شوخی بردار نیست؛ باید حق الناس را ادا کنید.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تاکیدکرد: یکی از مصادیق حق الناس حقوق اجتماعی و انتخابات است؛ یکی از مصادیق دیگر حق الناس این است که ما مردم درست انتخاب کنیم؛ مسئولیت امانت الهی است؛ هم کاندیدای عزیز ما و هم هوادارن کاندیداها دقت کنند، انتخابات یک روز است و تمام میشود اما آن چیزی که باقی می ماند اخلاق، فتوّت، جوانمردی و صداقت است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به ایام انتخابات بیان داشت: براساس آموزه های اسلام کرسیِ قدرت برای خدمت است، اگر کسی میخواهد مسئولیتی بگیرد برای خدمت است لذا نباید برای کسب قدرت از هر راهی استفاده است، نمیشود ایام انتخابات انسان بد اخلاقی کند، کسی نمیتواند و حق ندارد به خاطر علایق شخصی به کسی توهین کند، کسی را تخریب کند، دروغ بگوید و حُرمت شکنی و نفرت افکنی کند، ما حق اینها را نداریم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: هم کاندیدای عزیز ما و هم هوادارن کاندیداها دقت کنند، انتخابات یک روز است و تمام میشود اما آن چیزی که باقی می ماند اخلاق، فتوّت، جوانمردی و صداقت است لذا بنده هم به کاندیداهای عزیز، چه کاندیداهای ریاست جمهوری و مخصوصاً به کاندیداها و نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا و هواداران آنها توصیه اکید میکنم که اخلاق را رعایت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها