فرماندار قم گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تَن عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان قم مشارکت دارند.
کد خبر: ۱۳۲۰۲۳۷

به گزارش جام جم آنلاین قم، مرتضی حیدری در جلسه «آموزش عوامل اجرایی در شُعَب اخذ رای انتخابات ۱۴۰۰» در تالار معصومیه فرمانداری قم، درباره اضافه شدن تعداد عوامل اجرایی در این انتخابات گفت: یک دلیل اینکه در ۲۸ خردادماه جاری، سه انتخابات (ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی) در این شهرستان به صورت همزمان برگزار می شود.

وی افزود: دلیل دیگر نیز به خاطر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مجبور شدیم که تعدادی را به عنوان مراقبان بهداشت داشته باشیم و همچنین تعداد صندوق‌های اخذ رای در این دوره افزایش یافته است تا مردم با ازدحام مواجه نشوند و موجب شیوع ویروس کرونا نشود.  

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، حدود هشت هزار تن در پای صندوق های اخذ رای برای انجام رای‌گیری حضور دارند که این افراد در پنج بخشداری و چهار ناحیه شهر قم تقسیم شده‌اند.

حیدری با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روز رای گیری و زدن «ماسک» توسط رای‌دهندگان گفت: به همراه داشتن «شناسنامه» الزامی است و مردم عزیز «کارت ملی» و یا «شماره ملی» خود را نیز به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی در انتخابات اخیر ادامه داد: از مردم خواهش می کنیم که زمان رای‌ دادن خود را، به ساعت‌های پایانی رای‌گیری موکول نکنند و برای جلوگیری از ازدحام در ساعت‌های اولیه اقدام به رای دادن، نمایند.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی هنگام رای گیری اندیشیده شده است، افزود: همچنین اَپلیکیشنی را وزارت کشور منتشر کرده است که افراد می‌توانند شعبه‌های خلوت را در اطراف خود جست‌وجو کند.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات بیان کرد: از مردم گرامی خواهش می کنیم که انتخابات را جدی بگیرند و حتما برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های اخذ رای حضور یابند.       

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه عوامل اجرایی در این دوره‌‎های آموزشی شرکت می‌کنند و در این دوره‌ها به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ضمن رعایت فاصله صندلی‌های شرکت‌کنندگان، تعداد جلسه‌های آموزشی نیز افزایش یافته است.

وی همچنین در جلسه آموزشی مذکور، با اشاره به برگزاری انتخابات در دوره‌های گوناگون از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تاکنون گفت: با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، «انتخابات» علاوه بر آنکه یک کار سیاسی و اجتماعی است، یک تکلیف الهی نیز است.

وی بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات ۱۴۰۰ تاکید و بیان کرد: روز ۲۸ خردادماه امسال، روز سرنوشت‌سازی است و برگزاری این دوره‌های آموزشی به منظور هر چه بهتر برگزارتر شدن انتخابات مذکور است.  

حیدری با تاکید بر حضور همه آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای تصریح کرد: سرنوشت ما، چه در داخل و چه در خارج از کشور با انتخابات تعیین می‌شود.  

فرماندار قم خاطرنشان کرد: ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری، زمان رای‌گیری انتخابات شروع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها