فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر لزوم تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی اتمی، گفت توافق هسته‌ای به ارتش این رژیم اجازه می‌دهد که روی دیگر جبهه‌ها تمرکز کند.
کد خبر: ۱۳۲۰۲۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، مبنی بر اینکه ایران دارای توانمندی هسته‌ای «تهدیدی موجودیتی» برای اسرائیل است، رد کرد.

آیزنکوت شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در کالج نتانیا ضمن حمایت از احیای توافق هسته‌ای ایران به دلیل جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، گفت وجود این توافق باعث می‌شود که ارتش اسرائیل بتواند منابع خود را به دیگر مشکلات امنیتی ضروری اختصاص دهد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این باره مدعی شد: «اسرائیل همواره باید نگران ابعاد ایرانِ اتمی باشد و لازم است به صرف کردن انرژی گزاف برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم ادامه دهد».

فرمانده سابق ارتش کودک‌کش صهیونیستی با ادعای اینکه حتی در صورت دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نیز این کشور تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل نیست، افزود: «من هیچ تهدید موجودیتی علیه اسرائیل نمی‌بینم. البته ما باید مطمئن شویم که ایران توانایی [ساخت بمب] اتم نداشته باشد».

بر اساس این گزارش، آیزنکوت که در زمان حضور خود در ستاد کل ارتش این رژیم یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران بود، در این باره گفت: «آن (توافق) به ما اجازه داد که میزان زیادی از منابع خود را به دیگر چیزها اختصاص دهیم؛ تهدیدهای میدانی، توسعه چشمگیر روابط با متحدان، شروع کارزار علیه استقرار نظامی ایران. آن (توافق) به ما اجازه داد منابع اصلی را برای حل پاره‌ای از مشکلات امنیتی در مرزهای اسرائیل اختصاص دهیم».

در همین کنفرانس، «تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان موساد با انتقاد از تقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی دولت‌های آمریکا بر سر ایران، گفت همین سیاست بود که به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط تهران منجر شد.

تل‌آویو در حالی ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی متهم می‌کند که رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ‌هایی که طی حدود ۷۰ سال بعد از تأسیس منحوس خود انجام داده، چند صد هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ده‌ها عملیات ترور علیه دانشمندان و چهره‌های برجسته کشورهای مختلف انجام داده است.

همچنین تل‌آویو در حالی از تهدید هسته‌ای ایران سخن به زبان می‌راند که این رژیم کودک‌کش و اشغالگر، به اذعان ناظران بین‌المللی، تنها رژیم دارای سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است که حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی را در زرادخانه‌های خود انباشت کرده و حتی ترسی از تهدید علنی به استفاده از بمب اتم علیه محور مقاومت در منطقه ندارد.

علاوه بر این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۹ با صدور فتوایی، صراحتاََ ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرد و فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها