مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: از سال گذشته تاکنون آمار مراکز استخراج غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده به ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز رسیده است.
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، " محمدحسن متولی زاده" افزود:تن‌ها در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده اند.

مدیرعامل توانیر درباره نحوه شناسایی مرکز‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز خاطرنشان کرد: ابعاد این دستگاه‌ها کوچک است و در عین حال افراد از راه‌های پیچیده‌ای به تامین برق غیرقانونی این دستگاه‌ها مراکز یا دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که کار شناسایی را سختتر می‌کند.

متولی زاده گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می‌شوند.

وی نوسان‌های قیمتی رمزارزهارا یکی از مهمترین دلایل سوق پیدا کردن افرد به سمت رمزارز‌ها برشمرد.

مدیرعامل توانیروی درباره اینکه میزان استخراج رمزارز‌ها در ایران چقدر است ادامه داد: ما براساس اطلاعات مراکز بین المللی که استخراج رمزارز‌ها در جهان را رصد می‌کنند، صحبت می‌کنیم و برپایه آمار‌های این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲ هزار مگاوات را شامل می‌شود.

متولی زاده با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، افزود: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی سابقه باشد.
وی با اشاره به این که در چندروزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تامین شد و تنها ۵ درصد قابل تامین نبود، گفت: ما همه سعی خودرا برای جلوگیری از قطعی برق انجام می‌دهیم، ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.
مدیرعامل توانیربا اشاره به نقش سازنده رسانه‌ها در آگاه سازی مردم گفت: اگر همه در تنظیم درجه دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کندکولر‌های آبی با صنعت برق همکاری و حتی یک لامپ اضافی را خاموش کنیم، مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۴۸ دقیقه میزان مصرف به رقم ۵۷ هزار و ۵۶۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف برق درحالی روزگذشته رقم خورد که در مدت مشابه آن در سال قبل ۵۱ هزار ۴۴۲ مگاوات مصرف شده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها