مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد:

نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هفته فرصت تبلیغات دارند

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۹۹

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین یزد ، علی صالحی، با بیان اینکه فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراها هشت روز قبل از روز اخذ رای آغاز می شود، اظهارداشت: بر این اساس نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پنجشنبه هفته جاری تا روز چهارشنبه 26 خردادماه؛ به مدت یک هفته فرصت تبلیغات دارند.


وی با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل تبلیغات انتخابات از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و طرفداران آن ها، افزود: براساس قانون استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از 70 ×100 سانتی متر ممنوع است.


صالحی تصریح کرد: درج هرگونه اطلاعات در خصوص درجات تحصیلی و سوابق خدمات و فعالیت های نامزدها در آثار تبلیغاتی آن ها باید مستند به مدارک باشد، تا درصورت لزوم مدارک و مستندات در اختیار هیات اجرایی قرار گیرد.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان با بیان اینکه جهت تشکیل ستاد تبلیغات، محل ستاد و نام مسئول آن باید به صورت کتبی از سوی نامزد انتخاباتی به هیات اجرایی اعلام شود، گفت: نامزدهای شوراهای اسلامی می توانند در هر منطقه شهرداری یک ستاد تبلیغات انتخابات جهت ساماندهی فعالیت های تبلیغاتی خود و طرفدارانشان دایر نمایند و دایر نمودن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در روستاها توسط داوطلبین و طرفداران آن ها ممنوع است.


صالحی اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها انتخاباتی و بدون ذکر عنوان و مسئولیت آن ها را مجاز دانست و گفت: به طور کلی انتشار اعلام نظر شخصیت ها (بدون ذکر عنوان و مسئولیت آن ها)، مجامع، احزاب و گروه های مجاز، در تایید نامزد انتخاباتی با ارائه مستند و مدرک کتبی و امضا شده مربوط به تایید و حمایت آن ها از نامزد انتخاباتی بلامانع است.


مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خاطرنشان ساخت: مجامع و گروه های هر حوزه انتخابیه می توانند حمایت خود را از نامزد مورد نظر کتبا به وی اعلام و نامزد مزبور می تواند حمایت اقشار و گروه های مختلف را در ذیل دو نوع پوستر مجاز و زندگی نامه منتشر نماید.


وی افزود: در راستای جلوگیری از هتک حرمت مقدسات، شایسته است نامزدها جهت تبلیغات از اسماء جلاله، آیات قرآنی و ادعیه در طراحی و تبلیغات مجاز پوسترها و تراکت هایی که در معابر یا مراسم توزیع می گردد استفاده نکنند، زیرا ممکن است اسامی مذکور در معابر و در زیر پا قرار گیرد.


صالحی با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام نامزدها و طرفداران آن ها در فضای مجازی نیز خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی و لوح های فشرده با رعایت اخلاق انتخاباتی و نیز قانون نحوه فعالیت در فضای مجازی بلا مانع است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها