در دهه کرامت 1400 انجام می شود؛

اجرای بیش از 7 برنامه موضوعی مناسبتی

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: بیش از 7 برنامه موضوعی مناسبتی برای دهه کرامت 1400 به اجرا درخواهد آمد.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، سید مجتبی منتظری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت در خصوص عمده برنامه های ویژه سازمان فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: "گذر هنر" با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از 18 لغایت 28 خردادماه با حضور هنرمندان عرصه های نگارگری، تصویرسازی، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، مجسمه سازی، فیلم و عکس، رسانه و رادیو، کودک، اجرای نمایش پرده خوانی و اجرای سرود از ساعت 18 الی 21 در میدان جانباز و درب شرقی بوستان ملت برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قالب این برنامه میدان جانباز، تقاطع احمداباد کلاهدوز، کوه پارک، چهارراه مخابرات، بوستان های اردیبهشت، ملت و ارم مکان های برپایی "خیابان هنر" است، همچنین اجرای برنامه رادیویی، سرود، نورافشانی، تئاتر صحنه ای نیز از برنامه های جانبی در کنار برپایی "خیابان هنر" است.
وی با اشاره به دیگر برنامه های در نظر گرفته شده به این مناسبت و اهمیت این دهه، بیان کرد: اجرای نمایش ویدئو مپینگ در کانون سوم کوه پارک با موضوع "حدیث سلسله الذهب و حضور حضرت در مشهد" تا پایان ماه خرداد نیز از دیگر برنامه های این اداره بوده که به خلق آثار گرافیکی از طریق نورپردازی و جلوه های ویژه میدانی صورت می گیرد.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین در 11 شب متوالی، در میدان های شهدا، بیت المقدس، جانباز و تقاطع های احمدآباد و مخابرات به همراه بوستان های ملت، اردیبهشت و کوه پارک مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد.
منتظری تاکید کرد: اجرای تئاتر "حماسه حضور" به صورت نمایش و سرود با همکاری فرهنگسرای شهید سلیمانی از ساعت 17 الی 22 از ساعت 19 در ورودی شهربازی بوستان ملت انجام می شود و البته اجرای سرود و همخوانی در یکصد نقطه شهری در 10 شب به همراه 10 ویژه برنامه اجرای سرود همگانی 100 نفره در پاتوق های سرود در محضر رضا(ع) انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آغاز ضبط 35 عنوان اجرا از تئاترهای خیابانی به جهت انتشار در فضای مجازی و شبکه های اینترنتی نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور حمایت از تشکل ها و مساجد شهر نیز 300 بسته ویژه فضاآرایی شامل 300 متر ریسه، 5 پرچم ایران و یک مجموعه پوستر اهدا خواهد شد تا دهه کرامتی زیبا داشته باشیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین دو هزار متر پرچم بیرقی BRT در رنگ های سبز، سفید و قرمز به همراه پرچم ایران، دو هزار پرچم بیرقی یک سرچوب و 5 پرچم بزرگ ایران در چهارراه دکترا، میدان جانباز، موزه بزرگ خراسان، میدان بسیج و میدان هشتم شهریور نصب خواهد شد، ضمن اینکه 100 هزار متر ریسه توسط مساجد، 150 هزار متر ریسه توسط مناطق 13 گانه و 150 هزار متر ریسه توسط اداره هنری در این ایام شهر را آذین بندی می کند.

منتظری تصریح کرد: برای دهه کرامت بیش از 98 عنوان برنامه و هزار و 400 برنامه فرهنگی و هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه های جشن در کوه پارک و بوستان اردیبهشت، اجرای سرود در 100 نقطه شهر به مدت 10 شب در طول دهه کرامت، اجرای بیش 200 نورافشانی در 8 نقطه شهری، آذین بندی معابر سطح شهر و مشارکت با 265 مجموعه فرهنگی جهت آذین بندی محلات مشهد از جمله برنامه های ما برای این ایام خواهد بود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: افتتاح گذر مفاخر و نصب 8 سردیس مفاخر مشهد در بولوار خیام، ورکشاپ نقاشی در مجموعه پارک و... نیز اعم برنامه های ما خواهد بود.

وی در رابطه با دیگر برنامه ها و افتتاحیه های ویژه دهه کرامت، عنوان کرد: همانطور که می دانید امام رضا (ع) متعلق به همه جریان های فکری است. او پایه گذار مناظرات دینی و فرهنگ گفت و گو به منظور هدایت بشریت در دفاع از مرزهای اعتقادی انسان بودن است؛ براین اساس ساختمان فرهنگسرای گفت و گو به زودی افتتاح خواهد شد تا موضوعات مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی و هنری و... را در این فرهنگسرا پیگیری کنیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از افتتاحیه های مهم ما در این ایام افتتاح دوازدهمین سایت ویژه بانوان در پارک ملت خواهد بود. بهسازی چمن مصنوعی بوستان ملت توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی با شهرداری منطقه 11 با اعتباری بالغ بر 590 میلیون تومان صورت گرفته است.

منتظری در خصوص راهبری مدیریت شهری در برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی، ادامه داد: راهبرد ما در اجرای برنامه های خود بر مبنای مشارکت خواهد بود. شهرداری مشهد به عنوان متولی مدیریت شهر به دنبال آن است بتواند مشارکت دیگر مجموعه ها و دستگاه های فرهنگی و در شهر داشته باشد. به طور معمول دستگاه های فرهنگی به دنبال مشارکت های شهرداری در برگزاری برنامه های مختلف هستند تا شهروندان بتوانند از برنامه های ویژه ای در شهر بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما از هر برنامه ای که باعث افزایش نشاط شهروندی شود، دریغ نخواهیم کرد و تمامی برنامه های خود را به صورت مشارکتی برگزار خواهیم کرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: گفتی است که شرایط موجود در کشور با وجود ویروس کرونا نه تنها برنامه ها و هزینه های ما را کاهش نداده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است.

منتظری در خصوص برنامه های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای انتخابات نیز، تصریح کرد: ما در تمامی اکران های شهری خود در سطح شهر به دنبال آن هستیم تا مشارکت شهروندان را در انتخابات افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این یکی دیگر از برنامه های ویژه ما در نظر گرفتن پاتوق هایی برای گفت و گو در سطح شهر بوده تا شهروندان بتوانند در این پاتوق ها حضور پیدا کنند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به پویش همه ما رییس جمهوریم، تاکید کرد: این پویش نیز یکی دیگر از ویژه برنامه های ما برای انتخابات است و ما باید بدانیم که همه قهرمان زندگی خود هستیم و باید با انتخابی درست برای مهمترین امور زندگی خود و فرزندانمان تصمیم بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها