فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:تأمین امنیت سه هزار و ۳۴۱ صندوق رأی در استان اصفهان بر عهده نیروی انتظامی است که در این زمینه صد درصد توان خود را به کار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۱۱

به گزارش جام آنلاین اصفهان،سردار محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه  پیش بینی های لازم برای برگزاری انتخابات و تأمین امنیت سه هزار و ۳۴۱ صندوق رأی در استان انجام شده است،اظهار داشت: ستادهای انتخاباتی فعال و رقابت های انتخاباتی آغاز شده است و تا کنون مورد خاص و مهمی نداشته‌ایم که باعث ایجاد اختلال در روند تبلیغات شود.

وی افزود:.پلیس در این راستا هم باید قبل از انتخابات شرایطی فراهم کند که آرامش لازم در جامعه فراهم باشد و هم در حین برگزاری انتخابات، روز انتخابات و پس از آن ماموریت هایی برای پلیس تعریف شده است که با همدلی دستگاه‌های امنیتی، مراحل اولیه را پشت سر گذاشته  و با درایت مردم استان، امروز وضعیت امنیتی استان آرام و نسبتا مطلوب است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص ماموریت های پلیس تصریح کرد: طی این مدت ۷۱۵ هزار و ۲۸۶ مورد تماس با سامانه ۱۱۰ ثبت شده است که حدود ۵۸۶ هزار و ۹۷۳ مورد از این تماس‌ها عملیاتی شده است و 15 درصد از این تماس‌ها مربوط به تصادفات، ۱۰ درصد سرقت، ۱۱ درصد مزاحمت، سه درصد مواد مخدر، یک درصد جرایم سایبری، یک درصد مشکلات اقتصادی و ۲۳ درصد نزاع و درگیری بوده است

*افزایش 41درصدی برخورد با قاچاقچیان

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان تماس ها با پلیس چهار درصد کاهش داشته است و نیز در طی دو ماهه گذشته مجموع سرقت‌ها ۱۱ درصد و تمام جرایم به جز دو مورد کاهش داشته است.

میر حیدری همچنین از افزایش  سرقت ها خبر داد و گفت:  سرقت دریچه‌های آب و فاضلاب و سیم‌های برق که ۱۰ درصد رشد داشته است. در همین مدت سرقت از مغازه ۵۰ درصد کاهش، اتومبیل ۳۲ درصد کاهش، احشام ۳۷ درصد کاهش، سرقت از عنف ۴۸ درصد کاهش داشته و سرقت مسلحانه صفر بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۱۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۱ تن و ۵۲۹ کیلو مواد مخدر در استان کشف شد، ۴۱ درصد افزایش برخورد با قاچاقچیان داشته‌ایم و بیشتر بر برخورد با خرده فروشان تمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه کل پرونده های مکشوفه در مبارزه با قاچاق کالا در استان ۵۸ درصد رشد داشته است، گفت: پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون ریال ۴۴ درصد رشد داشته است، تعداد متهمان دستگیر شده ۶۱ درصد، توقیف خودروهای قاچاقچیان ۱۹ درصد و ارزش ریالی پرونده ها ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

میرحیدری با تاکید براینکه در زمینه برخورد با قاچاق سلاح هماهنگی خوبی با دستگاه های امنیتی در استان داشته ایم و این موضوع جزء اولویت های ما در سال جاری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی جوانان با بدآموزی هایی از فرهنگ منحط غربی، اقدام به تهیه سلاح های غیرمجاز می کنند و گاهی این سلاح ها را استفاده کرده و مصیبت هایی برای جامعه رقم می زنند.

*کاهش19 درصدی تصادفات فوتی در استان

وی با اشاره به وضعیت دو ماهه استان در حوزه تصادفات، توضیح داد: طی این مدت شاهد کاهش ۱۹ درصدی فوتی های تصادفات و افزایش ۲۸ درصدی مجروحان تصادفات در استان بودیم. در حوزه تصادفات برون شهری پنج درصد کاهش فوتی ها و ۲۹ درصد افزایش جرحی ها را داشتیم و در حوزه تصادفات درون شهری ۳۷ درصد کاهش متوفیان و ۲۸ درصد افزایش جرحی ها را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، اضافه کرد: در حوزه تصادفات برون شهری، بیشترین تصادفات فوتی در ساعت ۱۴ تا ۱۶ اتفاق افتاده و بیشترین تصادفات از لحاظ جغرافیایی در ۳۰ کلیومتری شهرها است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش نزاع و درگیری، در خور فرهنگ غنی مردم اصفهان نیست، تصریح کرد: متاسفانه نزاع و درگیری در سال های اخیر در استان روند افزایشی داشته و آستانه مردم تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که در دو ماهه امسال شاهد رشد ۳۱ درصد نزاع و درگیری در استان هستیم.

میرحیدری با بیان اینکه پلیس در برخورد با شرارت ها و ارازل و اوباش اقدامات خوبی انجام داده و شاهد کاهش ۱۷ درصدی شرارت ها هستیم، اظهار کرد: طی دو ماهه امسال دستگیری ارازل و اوباش ۱۱ و نیم درصد افزایش داشته و پلیس و دستگاه قضایی اراده قوی برای برخورد با ارازل و اوباش دارند. از ارازل و اوباش استدعا می کنم در رفتار خود تجدیدنظر کنند و از اقدامات گذشته خود منصرف شوند، احترام به حقوق اجتماعی مردم بگذارند و دنبال مسائل نفسانی و پوچ نباشند.

* افزایش 32 درصدی مزاحمت های اینترنتی

وی از کاهش ۱۳ درصدی وقوع جعل در استان و افزایش ۱۶ و نیم درصدی کشف جعل طی دو ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت کاهش ۱۳ درصدی وقوع کلاهبرداری و افزایش ۷.۶ درصدی کشف کلاهبرداری، افزایش ۲۸ درصدی جرایم رایانه ای و افزایش پنج درصدی کشف جرایم رایانه ای، کاهش ۳۱ درصدی برداشت اینترنتی غیرمجاز، افزایش ۱۱۲ درصدی کلاهبرداری رایانه ای، افزایش ۲۵ درصدی هتک حیثیت و نشر اکاذیب، افزایش ۵۸ درصدی دسترسی غیرمجاز به داده ها و افزایش ۳۲ درصدی مزاحمت های اینترنتی را در استان داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ به عنوان پل ارتباطی پلیس با مردم است و از انتقادات، شکایات، ‌پیشنهادها و تقدیر مردم بهره مند هستیم، گفت: کل تماس ها با ۱۹۷ در دو ماهه امسال ۱۲ درصد رشد داشته، انتقادات ۱۰ درصد کاهش، شکایات ۹۳ درصد کاهش، تقدیر از پلیس هشت درصد کاهش و پیشنهادات ۳۳ درصد افزایش داشته است.

میرحیدری  در مورد تأمین ‌امنیت انتخابات، گفت: پلیس مکلف است زمینه و بستر را برای تبلیغات همه نامزدها فراهم کند و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی، همه منتخبان که تایید صلاحیت شده اند برای ما یکسان هستند و همه باید بتوانند رقابت سالمی در چارچوب تعیین شده داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه گاهی برخی نامزدها چارچوب تعیین شده را رعایت نمی کنند، مثلا در هفته اخیر ستاد یکی از نامزدها باعث آزار اطرافیان و سر و صدای زیاد شده بود که باید پلیس این موارد را تذکر دهد و رفع کند. از این موارد داشته ایم ولی مسئولان ستاد همکاری خوبی داشته اند. ضمن اینکه در سال های گذشته مشکلات دیگری مثل کارناوال های تبلیغاتی و ترافیک را داشتیم که امسال از این موارد نداشته ایم، البته آرزو داریم شور انتخاباتی رقم بخورد.

*466 تخلف انتخاباتی در فضای مجازی رصد شد

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه همکاران ما در فرماندهی انتظامی استان ۴۶۶ تخلف انتخاباتی را در فضای مجازی رصد کردند، گفت: این تخلفات غالبا از نبود اطلاع و آگاهی بوده که ارشاد و توجیه شدند، به جز یک مورد که علیه یکی از نامزدهای شوراها اکاذیب نشر شد که پرونده آن درحال بررسی است.

وی در مورد رویکرد پلیس در برخورد با تجمعات مردم از جمله کشاورزان و بازنشستگان، گفت: تمام اقشار برای پلیس قابل احترام هستند و اینکه بتوانند خواسته های خود را به گوش مسئولان برسانند حق آنهاست، اگر مجوزهای لازم را از فرمانداری بگیرند ما مسئول تأمین امنیت آنها هستیم، اما اگر وارد اقداماتی خارج از ضوابط تعیین شده شوند مثل مسدود کردن مسیر مردم، بی نظمی، تعرض به اموال عمومی و ... پلیس باید مانع شود چون دشمنان نظام و مردم منتظرند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

میرحیدری اضافه کرد: بازنشستگان خواسته هایی داشتند که پیگیری شد، اما بعد باز هم شاهد تجمعاتی بودیم و وقتی چند نفر را دستگیر کردیم دیدیم نه بازنشسته و نه اصفهانی هستند، بلکه افراد قانون شکنی هستند که دنبال فیلم گرفتن و انعکاس آن به شبکه های معاند هستند. از رسانه ها می خواهیم در اطلاع رسانی این موارد حتما با پلیس هماهنگ شوند تا واقعیات منعکس شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها