مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: صاحبان مشاغل برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود که تا پایان خردادماه فرصت دارند باید ثبت نام الکترونیکی کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: صاحبان مشاغل برای ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود که تا پایان خردادماه فرصت دارند باید ثبت نام الکترونیکی کنند.
کد خبر: ۱۳۱۹۹۶۷

به گزارش جام جم آنلاین  قزوین ، سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت:براساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی تا پایان خردادماه جاری باید با مراجعه به درگاه ملی مالیات عملکرد خود را جهت پرداخت اعلام کنند.

حوائج با اشاره به اینکه مبنای تعیین درآمد مشمول مالیات مودیان برای عملکرد سال ۹۹ اظهارنامه مالیاتی مودی است، افزود: پذیرش اظهارنامه مودیان بستگی به تنظیم شفاف اطلاعات و رعایت قوانین و مقررات مربوط بوده و اظهارنامه ارایه شده از سوی مودیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی که در راستای اجرای مقررات مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد شده، مطابقت داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، بهره‌مندی از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی را بستگی به ارائه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی در زمان قانونی دانست و گفت: فعالان عرصه اقتصادی برای استفاده از مشوق‌های قانونی و تسهیلات باید اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان تعیین شده ارائه کنند.

حوائج یادآور شد: اگر مودیان در زمان قانونی و براساس مقررات نتوانند اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه کنند، اداره کل امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه تقریبی به میزان نوع فعالیت و سایر اطلاعات اقتصادی کسب شده از بانک‌های اطلاعاتی اقدام می‌کند.

او گفت: با توجه به اینکه تمامی عملیات مالیاتی و نیز ارایه اظهارنامه‌ها بستگی به ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی دارد به همین لحاظ مودیان می‌توانند به درگاه ملی مالیات به آدرس https://www.intamedia.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل و رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: مودیان مالیاتی از هرگونه مراجعه غیرضروری به اداره مالیاتی در زمان شیوع ویروس کرونا خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها