معاون ستاد مقابله با کرونای تهران:

روند کاهشی شیوع کرونا در کشور بسیار کند است

مدیرعامل خانه بیماران پروانه‌ای گفت: آمریکا دروغ می‌گوید دارو تحریم نیست،تحریم‌های آمریکا در سالهای گذشته جان ۱۵ بیمار مبتلا به ای بی را به علت نبود پانسمان گرفت. البته اکنون با پیگیری و همکاری دولت و وزارت خارجه، یونیسف پانسمان مورد نیاز این بیماران را تا یکسال آینده تامین کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سید حمیدرضا هاشمی افزود: در سالهای اخیر بیماران پروانه ای با مشکلاتی مواجه بوده اند که بخش عمده آن به تحریم ها مربوط می شود. با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، تحریم ها به یک باره افزایش یافت و از می ۲۰۱۸ تا می ۲۰۱۹ به علت افزایش تحریم ها ۱۵ نفر از بیماران پروانه ای به علت نداشتن پانسمان جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: پانسمان بیماران ای بی توسط یک شرکت در سوئد تولید می شود و فقط باید همین پانسمان برای بیماران پروانه ای استفاده شود. بیش از ۵۰ کشور دنیا که بیماران ای بی دارند از همین پانسمان استفاده می کنند. این پانسمان نتایج بسیار خوبی داشته و کیفیت قابل قبولی دارد. تولید این پانسمان در کشورهای دیگر امکانپذیر نیست زیرا تولید آن برای جمعیت معدود بیماران ای بی در کشورها مقرون به صرفه نیست ضمن اینکه تکنولوژی ساخت را نیز کشورهای دیگر ندارند.

مدیرعامل خانه ای بی تاکید کرد: بعد از اینکه ورود پانسمان های بیماران ای بی به علت تحریم ها به کشور قطع شد، ۱۵ نفر از بیماران پروانه ای را از دست دادیم، چطور آمریکا ادعا می کند غذا و دارو جزو تحریم نیست. عملکرد آنها با شعارهایی که می دهند و خود را مهد حقوق بشر و تکنولوژی می دانند منافات دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها