سخنگوی ستاد کرونا همدان:         

همدان قرمز کرونا را رد کرد

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان، گفت: آغاز اجرای طرح آمایش ۱۶ ویژه اتباع و مهاجرین خارجی ساکن استان هر‌ساله به منظور شناسایی و ثبت تغییرات جمعیتی و وضعیت‌های فرهنگی، شغلی، آموزشی و ... پناهندگان ساکن استان و صدور یا تمدید مدارک شناسایی آن‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۱۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان؛ مهدی اخوان اظهار کرد: با اجرای این طرح آمار و اطلاعات مورد نیاز درخصوص اتباع خارجی در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد. 

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان افزود: این طرح از اواخر اردیبهشت به مدت چهار ماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: مشمولان، دارندگان کارت آمایش ۱۵ افغانی و کارت هویت ۱۴ عراقی خواهند بود و کارت اقامت پناهندگان مشمول طرح تا پایان خردادماه سال جاری تمدید و تحویل خواهد شد. 

اخوان ادامه داد: این طرح توسط اداره کل امنیتی انتظامی اتباع و مهاجرین خارجی در محل استانداری اجرا می‌شود.

مدیرکل امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری همدان عنوان کرد: استان همدان بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور، جزء استان‌های ممنوعه است و اتباع افغانی غیرمجاز حق اقامت و کار در سطح استان را ندارند و فقط اتباعی که دارای همسر ایرانی و مجوز اقامت می‌باشند می توانند در استان ساکن شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای ۲۰۰ نفر از فرزندان اتباع خارجی دارای همسر ایرانی ساکن استان، شامل اتباع کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان شناسنامه صادر شد و شهروند ایرانی محسوب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها