در فصل سرسبزی و شکفتن گل های معطر در شهرستان طالقان، کار برداشت گل های محمدی هم آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۸۰۴
به گزارش جام جم آنلاین البرز، گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی این گیاه ، خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است.
 
گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می کنند.
 
اواخر فروردین که می‌رسد عطر و بوی گل‌های محمدی در فضای استان می‌پیچد، گل‌های صورتی رنگ که برای عده زیادی هم منبع درآمدی است.
 
کاشت و تولید گل های محمدی به صورت صنعتی چند سالی است که در طالقان ایجاد شده است.
شاه حسینی، تولید کننده گل های محمدی با اشاره به این که  سال سومی است که گل های محمدی را کشت و برداشت می کنیم و سال بعد می خواهیم این محصول را به کشت انبوه برسانیم افزود: برای آبرسانی از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کردیم تا میزان مصرف آب کاهش یابد.
 
سلطانیان، معاون جهاد کشاورزی شهرستان طالقان نیز گفت: ۲۵ هزار اراضی جدید الاحداث در شهرستان داریم و انتظار داریم ۲۰ تن گل محمدی برداشت کنیم.
معاون جهاد کشاورزی شهرستان طالقان افزود: کشاورزان برای دریافت تسهیلات و مشاوره می توانند به جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.
 
سلطانیان گفت: باتوجه به شرایط کوهستانی طالقان، می توان گیاهان دارویی هم در این منطقه کشت و برداشت کرد و چیدن گل های محمدی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه می یابد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها