مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی در این رابطه گفت : شبکه شرکت های تعاونی روستایی روستایی استان در سال جاری آمادگی خرید کلزا، بصورت تضمینی و مباشرتی شرکت غله و خرید توافقی با همکاری شرکت کشاورزی آستان قدس را دارند.
کد خبر: ۱۳۱۹۷۶۵

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر؛ جلیل رمضانی افزود: بدین منظور از زمان آغاز خرید این محصول مقدار 150 تن کلزا بصورت توافقی و بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.


مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در سال جاری برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول، تعداد 5 مرکز خرید تضمینی و توافقی در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، جاجرم و اسفراین تجهیز و آمادگی تحویل محصول کشاورزان را دارند.


رمضانی افزود: با توجه به سرانه مصرف روغن در کشور و برای کاهش ‏وابستگی‌های مربوط به واردات روغن در سطح کشور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از کشاورزان برای کشت و تولید این محصول می باشد که بدین لحاظ قیمت خرید تضمینی این محصول در سال جاری نسبت به سال ‏گذشته از رشد یک و نیم برابری برخوردار است.‏


 وی با اشاره به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان است و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.


جلیل رمضانی ادامه داد: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از 3247 تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی تحویل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها