وزیر بهداشت روسیه تشریح کرد

بررسی تزریق واکسن روسی به زنان باردار

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد ؛

قابلیت جایگزین برکت با دوز دوم سینوفارم در صورت کمبود واکسن

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای کشور می گوید در صورت فقدان واکسن سینوفارم برای تزریق دوز دوم می توان از نوع برکت به عنوان جایگزین استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۷۵۱

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر حمید عمادی در گفت و گویی با خبرنگار جام جم آنلاین عنوان کرد: فاز سوم واکسن انستیتوپاستور که در واقع واکسن کوبا را تولید می کند تا پایان خرداد ماه به سرانجام می رسد.

عمادی در رابطه با ماهیت این واکسن عنوان کرد: واکسن انستیتوپاستور ایران به صورت پروتئین نوترکیب است. هیچ واکسنی در دنیا شبیه به واکسن پاستور-کوبا نیست.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان داشت: آمریکا یک واکسن به صورت پروتئین نوترکیب دارد که تکنولوژی ساخت آن از واکسن کوبا عقب تر است.

عمادی در رابطه با کمبود واکسن در کشور و احتمال از بین رفتن اثر دوز اول به دنبال وجود نداشتن واکسن دوز دوم گفت: چنین چیزی وجود ندارد و بعید می دانم کسانی که دوز اول واکسن را زده اند نتوانند دوز دوم را دریافت کنند. این مشکل به هر حال رفع خواهد شد.

این پزشک متخصص یادآور شد: واقعیت این است که واکسن سینوفارم از چین هنوز تهیه نشده است و به همین دلیل این اخبار شنیده می شود. اگر حتی با کمبود واکسن هم روبرو باشیم می توان دوز دوم را با تاخیر بیشتری زد.

وی در پایان گفت: حتی اگر به طور کلی سینوفارم به ایران نرسد می توان از واکسن برکت برای تزریق دوز دوم استفاده کرد چرا که این دو واکسن (سینوفارم و برکت) ماهیتی شبیه به هم دارند. به هر حال نرسیدن واکسن به دوز دوم اتفاقی است که من بعید می دانم در کشور رخ بدهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها