منبع ویروس دلتا هنوز مشخص نشده و تاکنون هیچ تطابق ژنومی با موارد دیگر در استرالیا نداشته است.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۹۳
­به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایالت ویکتوریا در استرالیا این هفته از افزایش موارد ابتلا به کرونا در این ایالت خبر داد.

بر اساس این گزارش، ایالت ویکتوریا در استرالیا روز دوشنبه (هفتم ژوئن) از بیشترین افزایش موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در این ایالت طی یک هفته خبر داد. این در حالی است که مقامات این ایالت در تلاش برای ردیابی منبع نوع به شدت مسری ویروس دلتا در میان موارد ابتلا به کرونا هستند.

مقامات ۱۱ مورد جدید ابتلا به این ویروس را گزارش کردند که در مقایسه با دو روز قبل افزایش نشان می‌دهد. آن‌ها در عین حال خاطر نشان کردند همه این موارد به نمونه‌های کنونی در این کشور ربط دارند و این در حالی است که ساکنان ملبورن منتظر دریافت این خبر هستند که آیا تعطیلی در این شهر طبق برنامه زمانی اعلام شده در روز پنجشنبه دهم ماه ژوئن به پایان می‌رسد یا خیر.

برت ساتون افسر ارشد بهداشتی در ایالت ویکتوریا در گفتگو با خبرنگاران در ملبورن گفت:" هیچ گزینه‌ای ارائه یا از دستور کار خارج نشده است. "

پس از آنکه مقامات ملبورن روز جمعه نوعي ویروس دلتا را کشف کردند که به گفته آن‌ها سریع‌تر از دیگر انواع شیوع می‌یابد، این شهر وارد یازدهمین روز قرنطینه سخت گیرانه شد.
منبع ویروس دلتا هنوز مشخص نشده و تاکنون هیچ تطابق ژنومی با موارد دیگر در استرالیا نداشته است.

مارتین فولی وزیر بهداشت ایالت ویکتوریا در سخنانی گفت: " در حال حاضر ۹۴ مورد فعال از ویروس کرونا در ویکتوریا وجود دارد. یک شبه شاهد ۱۱ مورد ابتلای جدید در سطح محلی بودیم و هیچ مورد جدیدی در قرنطینه هتل مشاهده نکردیم. "

برت ساتون افسر ارشد بهداشتی این ایالت هم در سخنانی گفت: "همان گونه که همواره اعلام کردم، ما هر روز ارقام را زیر نظر داریم و بر اساس تحولات هر روزه تصمیم گیری می‌کنیم. نمی‌دانم امروز شاهد چه تعداد موارد جدید ابتلا خواهیم بود. خبر خوب این است که ۹ مورد از ۱۱ مورد ابتلا در قرنطینه به سر می‌برند. تماس نزدیک و اولیه این افراد شناسایی شده اند. "
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها