هنوز عارضه قارچ سیاه به عنوان یکی از تبعات ویروس کرونای هندی برای بسیاری از افراد درک نشده بود که اکنون از هند گزارش های متعددی از یک عارضه خطرناک دیگر منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۶۳

به گزارش جام جم آنلاین ،  هند در حال مبارزه با افزایش سندرم التهابی کشنده در کودکان مبتلا به کرونا است.

«سندرم التهابی چند سیستمی» (MIS-C) کودکانی را که دو تا شش هفته پس از ابتلا ظاهرا از ویروس کرونا بهبود یافته اند را درگیر می کند.

این عارضه تا حد زیادی کودکان 5 تا 15 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیش از 2 هزار  مورد «سندرم التهابی» در سراسر کشور هند گزارش شده که 200 مورد فقط در دهلی گزارش شده است.

این بیماری ابتدا به صورت تب شدید ایجاد شده و منجر به التهاب اندام ها می شود.

حدود 70 درصد از کودکان مبتلا به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

دکتر هریش پمده مدیر اطفال در کالج پزشکی لیدی هاردینج در دهلی به تایمز گفت: این می تواند منجر به نارسایی قلبی، تنفسی یا کلیوی شود. کیفیت زندگی طولانی مدت کودکانی که بهبود می یابند ، به میزان تأثیر اندام ها بستگی دارد.

در آوریل یک مطالعه نشان داد که نیمی از کودکان مبتلا به بیماری التهابی نادر مرتبط با کرونا دارای علائم یا نشانه های عصبی هستند.

در یک تحقیق مققان، نوجوانان مبتلا به سندرم التهابی را بررسی شدند.

شایعترین علامت سردرد بود ، اما کودکان همچنین می توانند عوارض جانبی جدی تری مانند توهم یا تشنج را تجربه کنند.

این تیم از آکادمی عصب شناسی آمریكا اظهار داشتند كه این یافته ها نشان می دهد كه چرا برای پزشكان مهم است كودكان مبتلا به کرونا را به دقت تحت نظر بگیرند تا ببینند كه آیا آنها از این علائم نگران كننده رنج می برند یا خیر.

در ابتدا تصور می شد که MIS-C با بیماری کاوازاکی مرتبط است. کاوازاکی باعث التهاب در دیواره رگ های خونی می شود و بیشتر کودکان زیر پنج سال را مبتلا می کند.

این موارد اولین بار در آوریل 2020 در انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا گزارش شد و در ماه مه همین سال در آمریکا نیز رویت شد.

هر کودکی که به این بیماری مبتلا شده است از نظر ویروس کرونا مثبت نبوده است ، اما 98 درصد این بیماری را داشته اند ؛ آنقدر که پزشکان اطمینان دارند این بیماری می تواند به این بیماری کرونا مرتبط باشند.

در این عارضه تیم تحقیق دریافت در حالی که هیچ مکان واحدی در بدن برای بروز بثورات وجود ندارد اما اثرات آن معمولا در اندام تحتانی ، ران داخلی ، قفسه سینه و اندام فوقانی ایجاد می شوند.

نویسندگان امیدوارند که با برجسته کردن بثورات رایج بیماری کرونا در کودکان ، یافته های آنها به پزشکان و والدین کمک کند تا بفهمند که بثورات چه زمانی به مطالعه بیشتری نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها