هفته پیش بود که سازمان جهانی بهداشت برای جلوگیری از توهین فرهنگی نام ویروس های کرونای هندی ، آفریقای، برزیلی و انگلیسی را به دلتا، بتا، آلفا و گاما تغییر داد اما گویا با ظهور واریانت های جدید نام کم آورده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۴۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، با ظهور گونه جهش یافته دیگری از ویروس کرونا در کشور نپال نگرانی ها چند برابر شده است.

نگرانی در رابطه با شیوع این ویروس جدید در نپال که موارد مربوط به آن در پرتغال، آمریکا، ژاپن و هند هم شناسایی شده بیشتر به این دلیل است که امکان دارد اثرات واکسن های کرونا را از بین ببرد.

بیش از یک میلیارد و 400 میلیون نفر در کشور هند و صدها میلیون نفر دیگر در اندونزی، برزیل و نیجریه زندگی می کنند که ممکن است مقصد بعدی ویروس نپالی باشند.

بر اساس نظریه محققان این جمعیت عظیم با اپیدمی های کنترل نشده روبرو هستند و دسترسی به واکسن هم به این سادگی امکان پذیر نیست.

ویروس کرونای نپالی نام اصلی Delta+k417N را دارد.

این نوع ویروس یعنی Delta+k417N به عقیده بسیاری از کارشناسان و ویروس شناسان نخستین بار در کشور نپال به وجود آمده است و به همین دلیل در ابتدا کرونای نپالی لقب گرفت.

ابتلا به این ویروس تا به حال در کشورهای بریتانیا، نپال، پرتغال، آمریکا و هند گزارش شده است.

ویروس نپالی نوع جهش یافته و خطرناکی است که نسبت به کرونای هندی قدرت انتقال و سرایت بیشتری دارد.

این ویروس از نوع هندی عفونی تر هم هست و محققان پیش بینی می کنند اثرگذاری واکسن ها را تضعیف کند.

شرایط فعلی نشان می دهد در صورت گسترش بیشتر این ویروس خطرناک حتی ممکن است رفع قوانین مربوط به برداشتن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا برگردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها