معاون قضایی دادستان کل کشور خواستار تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اساسی تخلیه‌شده در بندر امام خمینی و کالاهای موجود در کشتی‌های کنار اسکله شد.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۳۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون قضایی دادستان کل کشور در مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان‌یافته طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب  مرکز استان خوزستان خواستار تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اساسی تخلیه‌شده در بندر امام خمینی و کالاهای موجود در کشتی‌های کنار اسکله شد.

 با توجه به حل نشدن مشکلات حجم بالایی از کالاهای اساسی در گمرکات کشور و علی‌رغم دستورات صادره و پیگیری‌های لازم، گویا هنوز مشکلات مربوط به رسوب کالا پابرجا است تا جایی که معاون قضایی دادستان کل کشور در مبارزه با قاچاق و جرائم سازمان‌یافته به این ماجرا ورود کرده و طی نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان خوزستان خواستار اجرای نامه 269670/1400 مورخ 1400 معاون امور گمرکی گمرک ایران و تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اساسی تخلیه‌شده در بندر امام خمینی و کالاهای موجود در کشتی‌های کنار اسکله در راستای تأمین نیازهای اساسی مردم شد.

ارونقی، معاون فنی گمرک کشور، اواخر اردیبهشت‌ماه، با تأکید بر اینکه بیش از 5.9 میلیون تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات وجود دارد، گفت: این کالاها عمدتاً 6 قلم کالای اساسی هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند.

وی حدود یک ماه پیش هم گفته بود،  طبق بررسی‌های صورت پذیرفته موجودی 6 قلم کالای اساسی مشمول ارز ترجیحی 4200 تومانی شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجالۀ سویا و روغن خام در بنادر و گمرکات کشور معادل 4.154.980 تن برآورد شده است.

موجودی کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی موجود در بندر امام خمینی برابر با 3.089.585 تن بوده و به‌عبارت‌دیگر بیش از 74 درصد کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی در بندر امام خمینی دپو شده که متعلق به 50 واردکننده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها