با مد نظر قرار دادن چند نکته ساده اما کاربردی می توان از سرقت تلفن همراه و دیگر وسایل در معابر عمومی پیشگیری کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۳۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان و به نقل از اداره اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان؛درراستای آگاهی بخشی و پيشگيری از سرقت تلفن همراه و اشیاء گرانقیمت در معابر عمومی، به مردم عزیز توصیه می شود:

در معابر، خیابان و دیگر مکان ها سعی کنید زیاد محو صحبت کردن یا استفاده های دیگر از تلفن همراه خود نشوید چراکه این کار هم خطر وقوع حادثه یا تصادف را در بر دارد و ممکن است سارقان نیز از همین لحظه ها سوء استفاده کنند.

حتی الامکان در مکان های شلوغ و پر تردد از هندزفری و وسایل مشابه دیگر استفاده کرده و هنگام صحبت کردن با تلفن همراه مراقب افرادی که به طرز مشکوکی شما را می پایند یا به شما نزدیک می شوند، باشید.

سعی کنید تلفن همراه و اشیاء گرانقیمت خود را در اماکن عمومی در معرض دید قرار ندهید که این توصیه در زمان عبور از کوچه و خیابان های تاریک و خلوت نیز مورد تاکید است.

از قرار دادن تلفن همراه در جیب های پشتی در مراکز شلوغ و پرتردد جداً خودداری کنید و بانوان نیز در صورتی که تلفن همراه را در کیف قرار می دهند از بسته بودن زیپ آن مطمئن باشند.

 اکثر سرقت های تلفن همراه در خودرو و در حالی که شیشه پایین است صورت می گیرد که با بالا بردن شیشه می توان از بروز سرقت جلوگیری کرد.

دقت کنیم حرکت پیاده از حاشیه خیابان هم خطر تصادف را در پی دارد و هم به نوعی زمینه را برای سارقانی که با موتورسیکلت به طور ناگهانی کیف و وسایل افراد را سرقت می کنند فراهم می کند و بهتر آنکه همواره کیف دستی یا تلفن همراه و سایر وسایل خود را به سمت خیابان نگیرید.

به هیچ وجه کیف و یا اشیاء خود را به افراد ناشناس نسپارید و از نشان دادن محتویات داخل کیف خود جداً خودداری کنید.

حتی الامکان از نگهداری اطلاعات شخصی در تلفن های همراه خودداری و از اپلیکیشن های ردیابی تلفن همراه استفاده کنید تا در صورت بروز سرقت در کوتاهترین زمان ممکن ردیابی آن صورت بگیرد.

در صورت وقوع مواردی همچون نزاع و درگيري افراد، از جمع شدن و توقف در اين محل ها خودداری کنید و مراقب تنه زدن های صوری باشید.

در فروشگاه ها نیز مراقب جا گذاشتن تلفن همراه و دیگر وسایل خود روی پیشخوان، قفسه ها و دیگر جاها باشید و در پرداخت های الکترونیکی نیز اصول ایمنی رارعایت کنید.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها