کریس رونالدو از مهدی عقب افتاد

تاتنهام مذاکره با طارمی را تایید کرد

ایران - بحرین؛ ساعت 21 امشب در نبرد مرگ و زندگی

کلید صعود در منامه است

 آن هلهله‌های روی اعصاب؛ آن رقص با پرچم عربستان و اشک‌هایی که فوتبالدوستان ایرانی وبروبچه‌های تیم‌ملی از نرفتن به جام‌جهانی ریختند.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، همان موقع شایعه شده بود که عربستانی‌ها به بحرینی‌ها کمک مالی زیادی کرده‌اند. همان موقع بود که بازیکنان تکنیکی ایران را می‌زدند تا آسیب ببینند. همان زمان بود که ملی‌پوشان مصاحبه کردند و گفتند:«ناجوانمردانه بازی می‌کردند که هیچ؛ به زبان فارسی به ما فحش رکیک می‌دادند!»

هنوز که هنوز است حرف‌های زیادی از آن بازی معروف می‌زنند.از تغذیه نامناسب و کشک بادمجان‌های فاسد، از کارشکنی‌های همیشگی تیم‌های عربی، از تعویق بازی و خوش‌رقصی بی حدواندازه بحرینی‌ها برای عربستانی‌ها. هرچند نگاهی به تاریخ و آمار و ارقام تقابل دو تیم نشان از برتری ایران می‌دهد. به قول خیلی از کارشناسان:«در حدواندازه ایران نیستند.» اما... اما جنگ روانی را خوب بلدند!

حالا یک بار دیگر مسیر ایران برای صعود به جام‌جهانی به منامه افتاده. به قول فوتبالی‌ها همان زمین سفت. زمین سفتی که راه رفتن روی آن برای ستارگان ایران سخت ولی شدنی است. اسامی را ببینید؛ مهدی طارمی، سرادر آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مرتضی پورعلی‌گنجی و یکی دو جین ستاره دیگر. محمد نصرتی گفته: «دفاع آنها که از دفاع چلسی و یوونتوس قویتر نیست. می‌بریم‌شان.»

برای بازی با تیمی که همه فوتبالی‌ها از واژه «کثیف بازی» برایش استفاده می‌کنند فقط باید روحیه داشت و با‌انگیزه بود. دیگر نخ‌نما شده رفتارهای‌شان. همه می‌دانند که دروازه‌بان‌شان از دقیقه یک روی زمین می‌خوابد و بلند نمی‌شود. همه می‌دانند که ساق‌های بازیکنان را نشانه گرفته‌اند و همه می‌دانند که اگر داور سوتی به نفع ما بزند بلافاصه درگیری فیزیکی را آغاز خواهند کرد. نباید اسیر حواشی شد. باید فقط روی بازی متمرکز بود، به این‌که خط حمله‌ای داریم غرنده، هافبک‌هایی داریم جنگنده و مدافعانی که مثل سیم‌خاردار هستند. دروازه‌بان هم که شیر لرستانی است که انصافا راحت گل نمی‌خورد. هلهله در منامه هدیه به این مردم در روزهای سخت است. رقص با پرچم سه‌رنگ ایران و فراهم شدن مقدمات برای صعودی که ایران را مسافر دور بعدی مقدماتی جام‌جهانی کند. این شیربچه‌ها کارهای سخت را خوب یاد گرفته‌اند، این ستاره‌ها امشب دوباره خودشان را بیشتر در قلب ملت جا خواهند کرد.

مازیار فیروزی - گروه ورزشی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها