گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب برای نخستین بار تصویر و فایل صوتی متعلق به یک نظامی صهیونیستی بازداشتی در غزه را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۵۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، گردان‌های القسام تصویر و فایل صوتی این نظامی صهیونیست را برای انتشار در اختیار شبکه الجزیره قطر قرار داد.

در فایل صوتی منتشر شده از این نظامی صهیونیست، وی از مقام‌های رژیم صهیونیستی می‌خواهد که برای آزادی او اقدام کنند.

وی در این فایل صوتی می‌گوید: اکنون نزد نیرو‌های عزالدین قسام اسیرم. امیدوارم دولت اسرائیل همچنان برای بازگرداندن ما تلاش کند. دوم اینکه از سران اسرائیل می‌پرسم آیا میان نظامیان اسیر فرق می‌گذارید؟ من هر روز می‌میرم و به این امید زنده‌ام که هر چه زودتر به آغوش خانواده‌ام بازگردم.
هنوز هویت اسیر صهیونیستی در این فایل صوتی مشخص نشده است.

از سوی دیگر مروان عیسی جانشین فرمانده گردان‌های القسام گفت: ما قدرت چانه زنی برای تبادل اسرای ما و اسرای عرب را داریم.

وی افزود: موضوع اسرای فلسطینی مهمترین پرونده‌ای است که اکنون روی میز القسام و رهبری مقاومت قرار دارد.

عیسی اضافه کرد: نیرو‌های مجاهد ما در یگان سایه، از اسیران اسرائیلی که در دست ما هستند محافظت می‌کنند.

در آخرین پرونده تبادل اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، "شالیط" نظامی صهیونیست با ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی تبادل شد.

این تبادل به "توافق احرار" (توافق آزادگان) سال ۲۰۱۱ مشهور شد که بعد‌ها رژیم صهیونیستی مجدداً شماری از اسرای آزاد شده را بازداشت کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که در جنگ سال ۲۰۱۴ غزه، چهار سرباز این رژیم توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دستگیر و به اسارت گرفته شدند.

این رژیم پیش‌تر از مفقود شدن اجساد «گولدن و شاؤول» دو سرباز خود در نوار غزه طی جنگ ۲۰۱۴ این باریکه خبر داده بود؛ اما وزارت جنگ این رژیم سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که آن‌ها گم شده و اسیر هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، دو شهروند اسرائیلی یکی اتیوپی الاصل و دیگری عرب که سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به شکل غیرقانونی وارد غزه شده بودند، ناپدید شدند.

حماس تاکید کرده است تا زمانی که رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی که در سال‌های اخیر پس از قرارداد تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ دوباره بازداشت شده را آزاد نکند، اطلاعاتی درباره سرنوشت این اسرا ارائه نخواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها