تیم ملی فوتسال ایران حریفان خود را در جام جهانی فوتسال که در لیتوانی برگزار می‌شود، شناخته و حالا باید برای رویارویی با آن‌ها خود را آماده کند.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، قرعه‌ کشی جام جهانی فوتسال برگزار شد و تیم ایران با تیم‌های آرژانتین، صربستان و ایالت متحده آمریکا در گروه ششم این مسابقات قرار گرفت.

می‌خواهیم نگاهی اجمالی به عملکرد تیم‌های گروه ششم این رقابت‌ها در ادوار گذشته جام جهانی بیندازیم. با ما همراه باشید.

تیم ملی فوتسال کشورمان از سال ۱۹۹۲ به بعد، در تمام دوره‌ های جام جهانی فوتسال شرکت داشته و در قهرمانی فوتسال جهان در سال ۱۹۹۲ نخستین حضور خود در این جام و دومین دوره این جام توانست به مرحله نیمه ‌نهایی صعود کند و به مقام چهارم برسد.

در این رقابت‌ها سعید رجبی توانست آقای گلی را از آن خود کند. اوج کار ایران در این رقابت‌ها به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که این رقابت‌ها در کلمبیا برگزار می‌شد و تیم ایران با حذف برزیل، پرافتخارترین تیم جهان در مرحله حذفی به پدیده مسابقات تبدیل شد و در نهایت با پیروزی در برابر پرتغال در دیدار رده‌بندی، به مقام سوم این جام دست یافت.

تیم فوتسال ایران هم‌اکنون در رده ششم دنیا و اول آسیا قرار دارد.

تیم ملی فوتسال آرژانتین: این تیم تا کنون در هر هشت جام جهانی برگزار شده حضور داشته و حالا خود را برای نهمین دوره این رقابت‌ها آماده می کند.

آرژانتین در دور قبلی این رقابت‌ها توانست روسیه را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد و به عنوان قهرمانی جهان دست یابد. این تیم در سال ۲۰۰۴ نیز در رده چهام جهان قرار گرفت. تیم فوتسال آرژانتین هم اکنون در رده سوم بهترین تیم‌های دنیا قرار دارد.

تیم فوتسال آرژانتین سبک دفاعی بسیار قدرتمندی دارد و همیشه در رقابت‌های مختلف نشان داده که گل‌های کمی دریافت می کند. دیگر نقطه قوت این تیم، ضد حمله‌های سریع آن‌ها است که می تواند هر تیمی را دچار مشکل کند.

تیم ملی فوتسال آمریکا: این تیم کارنامه نسبتا خوبی در سال‌های نخستین برگزاری جام جهانی فوتسال دارد اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که قدرت این تیم در رشته فوتسال زیاد نباشد. تیم فوتسال ایالات متحده آمریکا در اولین دوره برگزاری جام جهانی فوتسال در سال ۱۹۸۹ هلند موفق شد در دیدار رده بندی بلژیک را شکست داده و به مقام سوم دست یابد.

این تیم در دوره بعدی این رقابت‌ها که در هنگ کنگ برگزار شد نیز موفق شد در ابتدا ایران را با نتیجه چهار بر دو شکست داده و به فینال جام جهانی صعود کند.

آمریکا در فینال نیز با نتیجه چهار بر یک مغلوب برزیل شد تا به عنوان دومی این رقابت‌ها برسد. این تیم در دو جام جهانی قبلی یعنی ۲۰۱۲ تایلند و ۲۰۱۶ کلمبیا نتوانسته بود خود را به این رقابت‌ها برساند اما حالا پس از گذشت یک دهه، موفق شده که به جام جهانی راه پیدا کند.

تیم ملی فوتسال صربستان: این تیم تا کنون توانسته تنها در یک دوره جام جهانی حضور داشته باشد. صربستان موفق شد در سال ۲۰۱۲ خود را به جام جهانی تایلند برساند و در ادامه به مرحله یک هشتم نهایی نیز صعود کند.

سبک بازی این تیم بسیار شبیه به تیم ملی روسیه است. آن‌ها فیزیکی و درگیرانه بازی می‌کنند اما از تکنیک فردی کمتری برخوردار هستند.

تیم ملی فوتسال ایران در سال ۹۷ با صربستان دو دیدار تدارکاتی برگزار کرد که در دیدار اول با نتیجه ۶ بر۳ و در دیدار دوم با نتیجه ۴ بر۳ پیروز شد.

تیم ملی فوتسال ایران هم‌اکنون در حال آماده سازی خود برای حضور قدرتمند در جام جهانی بوده و تا الان دو اردو در تهران و کیش برگزار کرده است.

تیم ایران حالا که حریفان خود را شناخته باید به فکر بازی‌های دوستانه مناسب باشد؛ بازی با تیم‌هایی که سبک آن‌ها شبیه به حریفان ایران باشد.

تا کنون تورنمنت تدارکاتی شیراز قطعی شده اما هنوز نام تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات به صورت رسمی اعلام نشده است. تا این لحظه نیز هیچ بازی دوستانه‌ای به صورت رسمی تدارک دیده نشده است.

تاریخ برگزاری جام جهانی لیتوانی

این رقابت‌ها در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما شیوع کرونا در جهان باعث شد تا این بازی‌ها نیز مانند بسیاری از رقابت‌های دیگر جهان به تعویق بیافتد.

با این حساب و طبق تقویم فیفا، اولین دیدار تیم‌ملی در جام جهانی فوتسال روز ۲۳ شهریور مقابل صربستان است.

تیم ایران در دیدار دوم خود نیز باید در روز ۲۶ شهریور به مصاف آمریکا برود و سومین دیدار تیم فوتسال کشورمان هم روز ۲۹ شهریور مقابل آرژانتین برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها