معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با محوریت ۱۰ کریدور اصلی کشور، طرح راهداری محوری آغاز و نحوه اجرا و مدت زمان تعیین شده جهت اجرای این طرح، طی دستورالعمل به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۰۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی درباره اجرای «طرح راهداری محوری» از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور اظهار کرد: امسال با محوریت ۱۰ کریدور اصلی کشور طرح راهداری محوری آغاز و نحوه اجرا و مدت زمان تعیین شده جهت اجرای این طرح، طی دستورالعمل به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور موثر و گروهی راهداران جهت انجام اقدامات ضروری و اثر بخشی این اقدامات در راستای افزایش ایمنی و ارتقای منظر راه ها و همچنین تاکید وزیر راه و شهرسازی بر بهره مندی مسافران و کاربران جاده ها از یک راه مناسب و ایمن و بهبود وضعیت جاده های کشور به ویژه راه های شریانی، انتظار می‌رود این طرح نیز بر اساس یک دستور کار منظم و برنامه ریزی شده و با همت و تلاش همیشگی راهداران، به نحو مطلوبی اجرایی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این که لازم است هر استان اهتمام جدی در راستای اجرای وظایف محوله در این طرح داشته باشد، تصریح کرد: بعد از فصل زمستان و سفرهای نوروزی، همه ساله فعالیت های راهداری جاری در سطح کشور آغاز می شود و طبق روال همیشگی طرح هایی برای افزایش سرعت و کیفیت این فعالیت های راهداری جاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح ها، طرح موفق راهداری محوری است، این طرح در فاز اول با اولویت اجرای فعالیت های جاری راهداری در ١٠ کریدور اصلی کشور با تجمیع امکانات و ماشین آلات تمامی استان هایی که کریدورها از نظر جغرافیایی در آن ها قرار دارند، با قوت در حال اجرا است.

امانی با اشاره به اینکه در طرح راهداری محوری، اقدامات مربوط به امور جاری راهداری به صورت گروهی با اکیپی از راهداران و ماشین آلات انجام می شود، گفت: جاده های کشور تقسیم شده است به حوزه های جغرافیایی شهرستان ها که به عنوان مثال جاده مشهد تا چابهار بین ده ها شهرستان تقسیم شده است و با توجه به محدودیت نیروی انسانی و امکانات و ماشین آلات محدود در اختیار هر شهرستان که در حوزه راههای فرعی و روستایی نیز موظف به نگهداری و اجرای امور آن هستند، در سطح جاده های کشور تمرکزی از راهداران وجود نداشت و امور راهداری گاها با تاخیر اجرا می شد و برخی از فعالیتها به سال بعد انتقال پیدا می‌کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین اظهار داشت: در این راستا و در جهت تسریع و تقویت امکانات حوزه راهداری درجهت اجرای امور جاری راهداری، در طرح راهداری محوری امکانات و ماشین آلات چند شهرستان با هم تجمیع می شود و همگی داخل یک کریدور از جاده های شریانی قرار می گیرد و در واقع مجموعه ای از امکانات به صورت گروهی در اجرای فعالیتها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امانی بیان کرد: قبل از اجرای این طرح، یک گروه ممیزی نیازها و امکانات را بررسی می کنند و طی بازدیدهایی، چک لیستی پر شده و برنامه زمان بندی مشخص می شود که براساس این برنامه زمان بندی گروهی از راهداران و ماشین آلات مربوط به چندین شهرستان، در یک محور کار خود را آغاز می‌کنند.

وی گفت: این طرح شامل عملیات راهداری جاری نظیر درزگیری، لکه گیری، تسطیح شانه، اصلاح شیب شیروانی راه ، پاکسازی حریم راه، تعویض تابلوهای اطلاعاتی آسیب دیده، حفاظ های ایمنی که در طرفین جاده هستند و شست و شو و تعویض آن ها که آسیب دیده است در واقع شامل مجموعه اقداماتی است که با تجمیع امکانات چند شهرستان، ممکن است ظرف یک ماه اقدامات مربوط به یک کریدور را که از یک استان به چند استان مجاور امتداد دارد، خاتمه دهند.

امانی با اشاره به اینکه طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد، افزود: در حال حاضر این طرح در همه استان های کشور با حضور ١٢ هزار نیروی راهداری و بکارگیری ۹ هزار ماشین آلات راهداری درحال اجرا است که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، پیش بینی می شود امور جاری راهداری ٣٥ هزار کیلومتر راه شریانی، در این بازه زمانی اجرایی شود.

وی گفت: اولویت اجرایی این طرح در فاز اول ۱۰ کریدور اصلی کشور است و در فاز دوم، بزرگراه های متصل به این کریدورها را شامل می شود که از حجم ترافیک بالایی برخوردار هستند. در فاز سوم، راه های اصلی که به این کریدورها و بزرگراه ها متصل می‌شوند را شامل می‌شود که مجموعا ٣٥ هزار کیلومتر راه را دربرمی‌گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها